جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۳۵
کد خبر: ۱۲۴۲۸۵
|
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵
به مناسبت روز بزرگداشت فردوسی، مراسم گرامیداشت شاعر بزرگ پارسی گوی ایران با عنوان دمی با شاهنامه در کتابخانه فجر برگزار می‌شود.

بزرگداشت فردوسی و شاهنامه خوانی در کتابخانه فجربه مناسبت روز بزرگداشت فردوسی، مراسم گرامیداشت شاعر بزرگ پارسی گوی ایران با عنوان دمی با شاهنامه در کتابخانه فجر برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهگ و هنر، کانون ادبی فجر این ویژه‌برنامه را در گرامیداشت مقام حکیم ابوالقاسم فردوسی و با هدف آشنایی با شاهنامه و داستانهای کهن ایرانی، با بخش‌هایی هم‌چون شاهنامه‌خوانی و معرفی جایگاه ادبی فردوسی برگزار می‌کند.

در این نشست بعد از معرفی حکیم فردوسی و اثر ماندگار او توسط لاله علی مرتضایی دبیر کانون ادبی فجر، برنامه شاهنامه خوانی توسط اعضاء کانون ادبی فجر اجرا می‌شود.

گفتنی است 25 اردیبهشت روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، بزرگ‌ترین حماسه‌سرای ایران و سراینده شاهنامه است. حکیم ابوالقاسم فردوسی در دامنه توس خراسان دیده به جهان گشود و همانجا درگذشت و به خاک سپرده شد. او چکامه سرا و رزم نامه سرای ایرانی بود که شاهنامه را از نوشتار به سروده در آورد. در تقویم کشورمان روز ۲۵ اردیبهشت به نام روز بزرگداشت فردوسی نام‌گذاری شده است.

ویژه‌برنامه دمی با شاهنامه روز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه ساعت ۱۵ در کتابخانه فجر منطقه 18 میزبان علاقمندان به شعر و ادب پارسی است.

نظر شما