سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۰۵
کد خبر: ۱۲۴۴۸۱
|
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
در آستانه سالروز فتح خرمشهر در فرهنگسرای خانواده برگزار می‌شود؛
آیین معرفی کتاب‌های «جای امن گلوله ها» و «شیخ شریف» با حضور سید مهدی حسینی (محقق، نویسنده و پژوهشگر حوزه دفاع مقدس) و جواد کامور بخشایش (مولف این دو اثر) در آستانه سالروز فتح خرمشهر روز دوشنبه 2 خردادماه ساعت 15 در فرهنگسرای خانواده برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ این دو اثر مربوط به دو رزمنده پر مقاومت خرمشهر پا به پای هم بودند که «شیخ شریف» اولین روحانی شرکت کننده در دفاع مقدس بود و در روز 24 مهرماه توسط متجاوزان بعثی اسیر و همان روز به درجه شهادت نائل می‌شود همچنین کتاب دیگر متعلق به «عبدالرضا آلبوم غبیش» است که همراه شیخ بوده ۱۳ گلوله به او می‌زنند گمان می رود که کشته شده‌اند ولی بیهوش و بعد به‌ عنوان شهید به سردخانه برده میشود بعد متوجه می‌شوند که زنده است و ماجرای بیمارستان ودرمان و..‌. موارد جالب و تکان دهنده ای است که در کتاب آمده است.
«سید مهدی حسینی» محقق، نویسنده و پژوهشگر سرشناس حوزه دفاع مقدس بیش از ۱۱۰۰ مصاحبه در حوزه دفاع مقدس با رزمندگان و جانبازان دارند و مقاله های بیشماری از ایشان در مجلات حوزه دفاع مقدس و نشریه صبح صادق منتشر شده است؛ حسینی از قبل از شروع جنگ در خرمشهر حضور داشتند و جز اولین نفرات شرکت کننده در روزهای ابتدایی جنگ بوده اند و خاطرات بسیاری از روزهای حصر خرمشهر و آزاد سازی آن دارند.
«سید جواد کامور بخشایش» مولف این دو اثر؛ ایشان دارای تحصیلات دکترای ادبیات هستند و صاحب چندین تالیف درموارد متعدد می باشد.
علاقه‌مندان جهت حضور در برنامه یاد شده می‌توانند به فرهنگسرای خانواده واقع در خیابان سیدجمال‌الدین اسد‌آبادی(یوسف‌آباد)، خیابان بیست و یکم، بوستان شفق مراجعه کنند و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88706869 تماس بگیرند.

نظر شما