پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۰۷
کد خبر: ۱۲۴۴۹۱
|
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸
همزمان با سالگرد حماسه آزادسازی خرمشهر ویژه‌برنامه "خرمشهرها در پیش است" از سوی فرهنگسرای خاتم(ص) برگزار می‌شود.

آیین بزرگداشت حماسه خرمشهر در فرهنگسرای خاتم(ص)به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، در این ویژه‌برنامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حماسه آفرینان خرمشهر، از سید عباس موسویان رزمنده و ایثارگر ساکن منطقه 18 تجلیل خواهد شد.

این برنامه که با حضور خادمین امام رضا(ع) و مدیران و مسوولان شهری برگزار می‌شود شامل روایتگری دفاع مقدس، نمایش فیلم و دیگر بخش‌های موضوعی است.

گفتنی است آزادسازی خرمشهر از رخدادهای مهمِ تاریخ دفاع مقدس است که در آن، شهر خرمشهر پس از ۵۷۸ روز اشغال توسط ارتش بعث عراق به‌دست نیروها و رزمندگان ایرانی آزاد شد. پس از ماه‌ها تصرف و اشغال شهر، در نهایت در طی عملیات گسترده‌ای با نام «بیت المقدس» که ۲۵ روز به طول انجامید و در چهار مرحله اجرا شد، شهر به محاصره کامل نیروهای ایرانی درآمد و پس از انهدام قوای عراقی و اسارت شماری از نیروهای آن، در ۳ خرداد سال۱۳۶۱ خرمشهر به‌طور کامل آزاد شد و پرچم جمهوری اسلامی ایران بر فراز مسجد جامع این شهر به اهتزاز درآمد. امام‌ خمینی(ره) فتح خرمشهر را از عنایات خداوند دانسته و حضرت آیت الله خامنه‌ای حماسه آزادی خرمشهر را حادثه‌ای بی‌نظیر در تاریخ جهان قلمداد و آن را پرچم سرافرازی و پایداری ملت ایران معرفی کرده‌اند. کتاب‌ها و آثار هنری متعددی در موضوع اشغال و آزادسازی خرمشهر تولید شده که کتاب دا، کتاب آزادی خرمشهر، فیلم روز سوم و سریال خاک سرخ، از جمله آنهاست.

ویژه‌برنامه "خرمشهرها در پیش است" سه شنبه سوم خرداد، ساعت 16 در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای خاتم(ص) واقع در بوستان لواسانی منطقه 18 برگزار می‌شود.

نظر شما