جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۵۸
کد خبر: ۱۲۴۵۸۳
|
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲
روایت سفارش امام جعفر صادق (علیه السلام) به علاقه مندان سیر و سلوک إلی الله، به همت فرهنگسرای کار و تعاون به مناسبت سالروز شهادت ایشان توزیع می شود.
پیشوای صادق؛ دستورالعمل امام صادق علیه‌السلام به جویندگان راه حقیقتبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ برای گذشتن از نفس امّاره و خواهش های مادی و طبعی و شهوی و غضبی که غالباً از کینه و حرص و شهوت و غضب و زیاده روی در لذات بر می خیزند. مرحوم قاضی، استاد روحانی علامه طباطبائی و عده ای دیگر از بزرگان دستور می دادند به شاگردان و مریدان سیر و سلوک إلَی الله تا روایت عنوان بصری را بنویسند و بدان عمل کنند و علاوه بر این می فرموده اند باید آن را در جیب خود داشته باشند و هفته ای یکی ـ دو بار آن را مطالعه کنند.
 
این روایت بسیار مهم است و حاوی مطالبی بس نورانی و جامع در بیان مقام عبودیت و تسلیم و رضا، و کیفیت معاشرت و کیفیت و مقدار غذا و کیفیت تحصیل علم، و کیفیت حِلم و مقدار شکیبایی و بردباری و تحمل شدائد در برابر گفتار هرزه گویان است.
این روایت در قالب یک نامه پستی ازفرستنده: صادق آل محمد (علیه السلام) به گیرنده: جویندگان حقیقت در همه ی زمان ها و مکان ها به همت فرهنگسرای کار و تعاون به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام توزیع می شود.
علاقه مندان برای تهیه این یادداشت یا pdf متن حدیث می توانند به پایگاه اینترنتی kar.farhangsara.ir مراجعه ویا  اینجا را کلیک کنند.


نظر شما