پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۱۶
کد خبر: ۱۲۴۶۰۳
|
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر در برنامه " شهری در آسمان " از رزمنده و جانباز عملیات بیت المقدس « حبیب الله فارسیان » در فرهنگسرای رویش تجلیل بعمل آمد.
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رویش، این برنامه به مناسبت روز سوم خرداد روز آزادسازی شهر خرمشهر و با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و همچنین شهادت امام جعفر صادق(ع)  در روز جمعه 6 خردادماه در بوستان کوکب واقع در محله مهرآباد جنوبی برگزار شد.
این برنامه به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه 9 با همکاری ناحیه حمزه سید الشهدا(ع)  ، معاونت اجتماعی شهرداری منطقه 9 ، پایگاه مقاومت بسیج مسجد امام علی النقی(ع) و پایگاه مقاومت بسیج خواهران شهید داود احقاقی برگزار شد.
 
در ابتدا پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران مجری برنامه ایمان یارمحمدی ضمن خیر مقدم به حاضرین در برنامه و اجرای شعری زیبا در خصوص شهدای دفاع مقدس به خاطره گویی پیرامون رزمندگان و دلاورمردی های آنان در شهر خرمشهر پرداخت و در ادامه برنامه حجت الاسلام عبدی مقدم امام جماعت مسجد امام جعفر صادق (ع) ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن این ایام به معرفی سیره و زندگی امام جعفر صادق (ع) در زمان حیات و علم ایشان و دوره های علمی که ایشان در زمان حیات برگزار کردند، پرداخت.
 
وی  با بیان این نکته که امام جعفر صادق (ع) با علم و آگاهی که داشتند و شرکت در مباحثه های علمی و همچنین آموزش علوم و فنون گوناگون به مخاطبان در دوره خود توانستند نقش مهمی را در معرفی مکتب و مذهب شیعه از زمان خود تا کنون ایفا نمایند، به یادآوری روزهای دفاع مقدس و سوم خرداد پرداخت و از رشادت های مردم خرمشهر و رزمندگان گفت.

پس از آن گروه سرود شهید فهمیده با حضور 20 نفر از بسیجیان و نوجوانان پایگاه بسیج شهید احقاقی به اجرای دو قطعه سرود با موضوع شهدا و دفاع مقدس پرداختند که مورد توجه و استقبال مخاطبان قرار گرفت.
در ادامه برنامه احسان فلاحیان نمایش میدانی با موضوع شهدا و سردار سلیمانی را اجرا کرد.
با حضور میهمانان برنامه، بختیاری مدیر فرهنگی هنری منطقه 9 ، نژاد احمد معاون فرهنگی ناحیه حمزه سید الشهدا و فرمانده پایگاه بسیج مسجد امام علی النقی (ع) به پنج خانواده شهید هدایایی به رسم یادبود اهدا گردید و از جناب آقای حبیب فارسیان از جانبازان و رزمندگان عملیات بیت المقدس به صورت ویژه با تصویری از ایشان که توسط یکی از نقاشان و هنرمندان خلق شده بود تقدیر شد.
 
گروه سرود دختران مشکات دو سرود در خصوص امام حسین (ع) و دفاع مقدس اجرا کردند و سرود زیبای   " سلام فرمانده " با حضور نوجوانان، جوانان و خانواده های محترم شان به زیبایی هرچه تمام تر اجرا شد.
 
از دیگر بخش های این ویژه برنامه مداحی امیر رنجبر از مداحان برجسته به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) بود.
در انتهای مراسم به رسم احترام به شهدای گمنام  بوستان کوکب برنامه غبارروبی برگزار گردید.

برپایی نگاه گذر از عکس های دفاع مقدس و آزادسازی شهر خرمشهر، اجرای نقاشی تصویر جانباز حبیب فارسیان، ایستگاه هم عهدی با شهدا و ایستگاه کودکان از دیگر برنامه های حاشیه ای این مراسم بود.



نظر شما