جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۴
کد خبر: ۱۲۴۶۲۸
|
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
نمایشگاه نقاشی با عنوان " پالت" به هنرمندی احسان حسنی تا 13 خردادماه ، در نگارخانه آفرینش نقش برگزار می شود.
نمایشگاه نقاشی پالت در فرهنگسرای اشراقبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ هنر، در نمایشگاه "پالت"  30 اثر  در ابعاد 40 در 40 به هنرمندی احسان حسنی تا 13 خردادماه  در نگارخانه آفرینش نقش برگزار می شود.
احسان حسنی  دانش آموخته پژوهش فلسفه هنر، نمایشگاه های مختلف به صورت گروهی و انفرادی با عناوین صورتک، بومرنگ، سیاه و رنگی و ...... برگزار کرده است  .

  در این  نمایشگاه نقاشی 30 اثر به سبک اکسپرسیونیسم و کوبیسم و با تکنیک پاستل، مدادرنگی، ماژیک و ...  در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.
 
اکسپرسیونیسم، نام یک مکتب هنری است.در آغاز قرن بیستم، نهضت بزرگ ضد سمبولیسم و امپرسیونیسم پا گرفت که آرام آرام مکتب «اکسپرسیونیسم» از دل آن بیرون آمد. واژه اکسپرسیونیسم برای اولین بار در تعریف برخی از نقاشی‌های «اگوست پره» معمار معروف به کار رفته‌است.اکسپرسیونیسم جنبشی در ادبیات بود، که نخست در آلمان شکوفا شد. هدف اصلی این مکتب نمایش درونی بشر مخصوصاً عواطفی چون ترس، نفرت، عشق و اضطراب بود که در آن هنرمند برای القای هیجانات شدید خود از رنگ‌های تند و اشکال کج و معوج و خطوط زمخت بهره می‌گیرد.
اکسپرسیونیسم نوعی اغراق در رنگ‌ها و شکل‌ها است، شیوه‌ای عاری از طبیعت‌گرایی که می‌خواست حالات عاطفی را هرچه روشن‌تر و صریح‌تر بیان نماید.


علاقه مندان جهت بازدید از این نمایشگاه می توانند تا تاریح 13 خرداد،  ساعت 10 تا 18 به نشانی تهران، فلکه دوم تهرانپارس، انتهای خیابان جشنواره، روبروی ایستگاه مترو فرهنگسرا، فرهنگسرای اشراق، نگارخانه آفرینش نقش مراجعه کنند و یا جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 77326777 تماس بگیرند


نظر شما