جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۵۹
کد خبر: ۱۲۴۶۸۲
|
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸
کتاب «فلسفه­ نوشتن» با ویراستاری جیمز دالی و ترجمه ماهان سیارمنش منتشر شد.
انتسار کتاب «فلسفه نوشتن»به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، این کتاب با عنوان کارگاه نویسندگی در ۳۶۰ صفحه و با قیمت ۱۰۸هزار تومان توسط انتشارات دوات معاصر منتشر شده است.

ایسنا نوشت: در معرفی ناشر از کتاب «فلسفه­ نوشتن» عنوان شده است: این کتاب متون گوناگونی از نویسندگان شناخته‌­شده  را در خود جای داده‌است که هرکدام بنا به تجربیات خود به تکنیک‌­های نویسندگی و شیوه­ نوشتن رمان و داستان در قالب مقاله و یادداشت، مطالبی را بیان می‌کنند. از نویسندگان این مجموعه می‌توان به رابرت لوییس استیونسن، جویس کارول اوتس، کورت ونه­‌گات، مارگارت آتوود، ریموند کارور، سینکلر لوییس، ریمون چندلر، جوزف کنراد، والاس استگنر، ادگار آلن پو، جان اروینگ، مارک تواین، هنری جیمز، کیت شوپن، اودورا ولتی، جک لندن و ویلا کاتر اشاره کرد.

این مجموعه به‌عنوان کتابی کاربردی‌ست که به‌­وسیله نویسندگان معاصر و کلاسیک جهان، توضیحاتی عملی و ذهنی را درباره هنر نویسندگی بیان می‌دارد. این مقاله‌ها با تمرکز بر روی نظرات و تمرینات هنری، حاوی تأملاتی شخصی، پیشنهادات و نقدهاست، و هرکدام از نویسندگان با تکیه بر تجارب خود، روی یکی از مسائل مهم عرصه­ نویسندگی تمرکز می­‌کنند. همان­‌طور که در مقدمه­ این کتاب می‌خوانیم، جیمز دالی گردآورنده و ویراستار کتاب از ما انتظار دارد «کتاب را طوری بخوانید که گویی با دوستی قدیمی حرف می‌زنید. طوری نباشید که انگار برایتان سخنرانی می‌کنند، بلکه سعی کنید از اشتباه‌های این نویسنده‌ها درس بگیرید و به اخطارهای آن‌ها توجه نشان دهید و در فلسفه‌هایشان روشنگری را جست‌وجو کنید؛ و مهم‌تر از همه، سعی کنید داستان‌ها و نظرات آن‌هایی که در نبرد با کلمات (که در این‌جا شما خود را به آن‌ مجهز کرده‌اید) پیروز میدان بوده‌اند، الهام‌بخش شما باشند.» به این دلیل، اگر تصور کنید که این کتاب از شما نویسنده می‌سازد، راه را اشتباه رفته­‌اید. اما اگر فکر می‌­کنید که استعداد نویسندگی دارید و تاکنون موفق نشده‌اید، محیطی درخور برای بروز آن بیابید، این کتاب چنین راه­‌حلی پیش پای شما می‌­گذارد»‌.
نظر شما