جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۳۹
کد خبر: ۱۲۴۷۰۸
|
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷
همزمان با فرا رسیدن ایام رحلت رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (ره)، فرهنگسرای خاوران روزهای 12 و 13 خرداد ماه میزبان آیین تعزیه خوانی می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، تعزیه نشانی هنری از مذهب شیعه است که شهروندان نیز بدین وسیله با آیین و وقایع تاریخی گذشته آشنا می شوند.
 تعزیه یكی از كهن ترین و ریشه دارترین شكل آیین ها و خرده روایت های نمایشی در ایران است كه به علت ارتباط صمیمی و بی واسطه با باورها و تفكرات عموم مخاطبان، جای خود را در تار و پود زندگی مردم باز کرده است.
لذا به منظور ارج نهادن به آرمان های امام خمینی و آشنایی با اندیشه ها و شخصیت والای دینی امام و همچنین استقبال شهروندان از میراث غنی فرهنگی و هنری در زمینه آیین های نمایشی، مراسم تعزیه ی فرهنگسرای خاوران به مدت دو شب با مشارکت ناحیه مقاومت بسیج مالک اشتر اجرا می‌شود.
این مراسم با اجرای مجالس شهادت حضرت مسلم (ع) در روز پنجشنبه 12 خرداد و شهادت حضرت عباس (ع) در روز جمعه 13خرداد ماه به روی صحنه می‌رود. حاج مرتضی صفاریان، استاد اسماعیل محمد، حاج محمد رضایی،علیرضا سعیدی، ابوالفضل صابری، حاج محسن گیوه کش،  حاج مرتضی صفاریان، حاج حسن برکتی، حاج سید محمد رضا امینی و ... در این مراسم به اجرای تعزیه خواهند پرداخت.

علاقه مندان برای حضور در این برنامه می توانند از ساعت 21 به نشانی میدان خراسان، خیابان خاوران، سه راه هاشم آباد، فرهنگسرای خاوران مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 3015423 تماس بگیرند.

نظر شما