شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۱۸
کد خبر: ۱۲۴۷۸۳
|
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
کارگردان دو اپیزود از سریال «تازه‌وارد» گفت: فرزندآوری یکی از بحران‌های آتی کشور است؛ اگر شرایط اقتصادی و اوضاع کسب‌وکار و درآمد خانواده‌ها به ثبات برسد، فرهنگ‌سازی و ترویج فرزندآوری مؤثر خواهد بود.
نمایش بحران جمعیت در قاب تلویزیونبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،میلاد محمدی با اشاره به اینکه ۲ اپیزود هستی و آقای نویسنده را در این مجموعه ساخته است، بیان کرد: نسخه نهایی هر دو اپیزود آماده پخش است.

به گفته وی، برگزیدن نام هستی برای یکی از اپیزودها وجهی استعاری‌گونه برایش داشته است، اینکه وجود و هستی، فرد در دستان پدر و مادرش است و به نوعی او برای بقایش می‌جنگد.

کارگردان آقای نویسنده با اشاره به اینکه در این اپیزود مخاطب با نویسنده‌ای که در توهمات ذهنی‌اش غرق می‌شود، مواجه است، گفت: نویسنده‌ای که شاید چندان هم نویسنده خوبی نیست؛ از سوی دیگر فضای اثر هم کمی سرخوش است پس تصمیم گرفتم در انتخاب اسم هم همین رویکرد را داشته باشم و کمی به شخصیتم طعنه بزنم. 

محمدی در ادامه با بیان اینکه سابقه دوستی و همکاری با باشگاه فیلم سوره را از سال ۹۷ داشته و از میان بیش از چهل کار کوتاهی که ساخته، چهار کار با این مرکز بوده است، مطرح کرد: چندین بار قرار بود تا در پروژه‌ای بزرگتر با هم همکاری کنیم اما فرصتی پیش نیامد. تا اینکه اوایل سال ۱۴۰۰، محمدجواد موحد پیشنهاد کارگردانی دو اپیزود از این مجموعه را به من داد. 

این فیلمساز با اشاره به ترکیب بازیگران آقای نویسنده و هستی تصریح کرد: نیلوفر هوشمند و خیام وقارکاشانی بازیگران اصلی هستی هستند و آیلین جاهد به عنوان بازیگر خردسال حضور در این ایپزود حضور دارد. در اپیزود آقای نویسنده هم محمد نادری در کنار آندیا جعفری به عنوان بازیگر خردسال بازی کردند.

محمدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، فرزندآوری و مساله بحران جمعیت را یکی از بحران‌های سال‌های آتی کشور دانست و عنوان کرد: حل این بحران، نیاز به تدبیر چندجانبه دارد که در راس آن‌ها ثبات و گشایش در شرایط اقتصادی است. 

وی در ادامه گفتگو با خبرنگار سینمایی ایرنا، نصریح کرد: اگر شرایط اقتصادی، اوضاع کسب‌وکار و درآمد خانواده‌ها به ثبات مشخصی برسد، آن‌وقت فرهنگسازی و ترویج فرزندآوری می‌تواند موثر باشد. تولید آثاری مانند تازه وارد هم تنها یک بخش از این پازل گسترده می‌تواند باشد و حتما مقدمه‌های دیگری باید در روان و زندگی مردم فراهم شود تا این قطعات پازل در جای خودش قرار بگیرد.

وی در پایان با بیان اینکه در اپیزود هستی سعی داشته است تا حقیقت درونی سقط جنین را نمایش دهد، خاطرنشان کرد: این کار چیزی شبیه به قتل است البته ظرفیت‌های تلویزیون به ما اجازه نمی‌داد قصه را خشن‌تر و مشمئزکننده نمایش بدهیم به گونه‌ای که زشتی عمل از یاد مخاطب نرود. از سوی دیگر ما باید بدانیم اینکه زن و شوهر با انتخاب و اراده خودشان می‌توانند تصمیم بگیرند که بچه‌دار بشوند یا خیر؛ اما هنگامی که نطفه‌ای شکل می‌گیرد و به ویژه زمانی که این نطفه روح پیدا می‌کند، اقدام برای از بین بردنش با کشتن کسی در خیابان تفاوتی نمی‌کند.

در خلاصه داستان اپیزود هستی آمده است: کامران و لیلا در آستانه مهاجرت از کشور، متوجه ورود تازه واردی به زندگی شان می‌شوند.

همچنین در خلاصه داستان اپیزود آقای نویسنده آمده است: هوشنگ تمامی پس اندازش را که برای عمل آی وی اف همسرش جمع کرده بود، به طمع چاپ آخرین رمانش به باد می دهد و در بحران زندگی مشترکش گرفتار می‌شود که تازه واردی به زندگی اش، همه چیز را تغییر می‌دهد.

سریال اپیزودیک تازه وارد به تهیه کنندگی محمدجواد موحد که در باشگاه فیلم سوره تولید شده و محصول خانه تولیدات جوان صداوسیما است، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده به زودی روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.
نظر شما