جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۴۲
کد خبر: ۱۲۴۹۱۳
|
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸
شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشورنشان درجه یک هنری در رشته نوازندگی نقاره را به وحید اسداللهی اعطا کرد.
نشان درجه یک هنری به وحید اسداللهی اعطا شدبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، وحید اسداللهی از نوازندگان پیشگام موسیقی منطقه آذربایجان که طی سال‌های گذشته از جمله هنرمندان فعال و شناخته شده نوازندگی نقاره در کشورمان بوده، نشان درجه یک هنری شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور در رشته نوازندگی نقاره را دریافت کرد.

خبرگزاری مهر افزود: نشان درجه یک هنری از جمله گواهینامه‌های معتبر دارای شناسنامه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که بر اساس آن آثار هنری هنرمندان بخش‌های مختلف در شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور بررسی و به استناد متمم آیین نامه مصوب جلسه مهر ماه سال ۱۳۸۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی به هنرمندان اعطا می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رئیس، دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران، نماینده سازمان برنامه و بودجه، نماینده وزارت علوم تحقیقات و فناوری و نماینده فرهنگستان هنر اعضای حقوقی شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور را تشکیل می‌دهند.

وحید اسداللهی نیاری از جمله هنرمندان شناخته شده موسیقی آذربایجان در حوزه نوازندگی نقاره است که در سال ۱۳۳۹ در خانواده‌ای ترک زبان و موسیقی دوست در تهران به دنیا آمد. این هنرمند از کودکی به موسیقی علاقمند شد و ریتم نوازی را با سازهای قاوال (دایره) و ناغارا شروع کرد.

وی در ۱۴ سالگی وارد ارکسترهای حرفه‌ای شد و بعدها با انتشار بیش از ۱۵ آلبوم موسیقی بدون کلام، اجرای کنسرت‌های بسیاری در ایران و دیگر کشورها و همچنین همکاری با بسیاری ازهنرمندان مطرح و سرشناس توانست تاثیر چشمگیری در گسترش موسیقی آذربایجانی داشته باش
نظر شما