پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۳۴
کد خبر: ۱۲۴۹۹۲
|
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸
بیوگرافی و معرفی مرحوم استاد محمد علی کریم خانی در جدیدترین قسمت برنامه نوا ساز ،توسط مدیریت فرهنگی هنری منطقه 21 آماده و در فضای مجازی منتشر گردید.

عرض ارادت برنامه نوا ساز به استاد محمد علی کریمخانیبه گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر ،مدیریت فرهنگی هنری منطقه 21 قسمت جدید برنامه «نوا ساز »را به معرفی و گزارش کوتاهی از زندگی و آثار استاد محمد علی کریم خانی اختصاص داد.

استاد متولد سال 1329 در نرجه تاکستان از توابع استان قزوین دیده به جهان گشود. در ایام جوانی با مهاجرت به تهران و ادامه اجرای برنامه های مذهبی و مداحی در میان عاشقان و عزاداران سید الشهدا امام حسین علیه السلام شناخته و محبوب گشت. در سالهای بعد با اجرای آثار فاخری همچون آمدم ای شاه پناهم بده که ویژه امام هشتم امام رضا علیه السلام و با آهنگ سازی آریا عظیمی نژاد تهیه شده بود به اوج شهرت رسید.

هنرمندان بسیاری از جمله محمد اصفهانی، استاد شجریان و همایون شجریان و.... صدای این استاد و مداح بزرگوار را تحسین نموده ان و  در 30 خرداد ماه 1401 این صدای معنوی و خوش الحان قدسی که همواره در تلاش برای مدح اهل بیت بود ، برای همیشه ماندگار شد.

علاقه مندان برای دیدن آخرین قسمت نوا ساز می توانند به نشانی @ farhangsardanesh مراجعه نمایند.

 

نظر شما