جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۴
کد خبر: ۱۲۵۰۳۸
|
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بر ضرورت هم افزایی و همکاری متقابل دستگاه های متولی در مواجهه با آسیب های اجتماعی مبتلابه شهر تأکید کرد
قرارگاه اجتماعی تهران جایگاه مناسبی برای  مقابله با آسیب های اجتماعیبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و خبر، محمد امین توکلی زاده در هفتاد و دومین جلسه شورای اسلامی شهر در حوزه آسیب های اجتماعی شهر نهران  گزارشی را در صحن شورا ارائه کرد که اهم آن به شرح ذیل است.

▪️تعداد معتادان متجاهر در یک بازه زمانی از 10 هزار نفر به بیش از 20 هزار نفر رسیده بود و چرخه ای وجود دارد که آسیب ها در آن نه تنها رفع نشده بلکه روند فزاینده ای داشته است.

▪️آسیب‌ها در یک بازه زمانی در گذشته نه تنها رفع نشده بلکه روند فزاینده ای داشته است

▪️زیرساخت های خوبی در زمان فعالیت آقای قالیباف ایجاد شده که نیازمند بازسازی مجدد است

▪️اقدامات‌مان را رسانه ای نکردیم که دیگر دستگاه‌ها احساس نکنند شهرداری می‌خواهد به نام خود کار را تمام کند

▪️شهرداری، نهادها و دستگاه های اجرایی و مردم سه ضلع مهم قرارگاه اجتماعی تهران هستند.

▪️ما با بحران هایی همچون زباله گردی، کودکان کار، طلاق و مواردی از این قبیل در پایتخت روبه رو هستیم، با این وجود ساماندهی معتادان متجاهر در اولویت قرار گرفت و استانداری تهران مسئولیت هایی را در این زمینه مشخص کرد و شهردار تهران مسئولیت قرارگاه اجتماعی را بر عهده گرفت.

▪️آسیب های اجتماعی زیر مجموعه یک دستگاه نیست و در نهادهای مختلف نیز باید به آن پرداخته شود و کنار هم قرار بگیرند تا شاهد بهبود در این زمینه باشیم. با توجه به این موضوع از دستگاه ها خواستیم در کنار ما باشند که این موضوع را ساماندهی کنیم.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران نیز در خصوص قرارگاه اجتماعی شهرداری استفاده از ظرفیت مردم و نهادهای مردمی در رفع آسیب های اجتماعی لازم و ضروری دانست و گفت: حوزه فرهنگی و اجتماعی حوزه ای تخصصی است و مسائل و  آسیب‌های اجتماعی بسیار پیچیده است و نیازمند آسیب‌شناسی و ریشه یابی  می باشد.

 وی در ادامه در خصوص رویارویی منطقی با آسیب های اجتماعی اظهار داشت: هر جا در کشور از ظرفیت مردمی و سمن ها استفاده کنیم، موفق بوده‌ایم و اکنون نیز باید با تاکید بر آموزش و پیشگیری از ظرفیت مساجد و سراهای محلات و ظرفیت مردم برای پیشبرد اهداف استفاده کنیم.

تشکر از آتش‌نشانان

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران همچنین از نجات جان ۳۰ شهروند در آتش سوزی مرکز تجاری بلوار فرحزادی در شب گذشته، تشکر کرد و گفت: به دلیل نمای کامپوزیت و قابل اشتعال بودن این مجتمع، آتش سریع به طبقات فوقانی این مجتمع سرایت کرد. در مدت زمان کوتاهی چند تیم آتش نشانی به محل اعزام شدند و توانستند با کنترل حریق, ۳۰ شهروند را نجات دهند. از رشادت‌های همکارانم سپاسگزارم، ضرورت دارد مسائل ایمنی به ویژه در اماکن عمومی رعایت شود و همه دستگاه‌های متولی مسئولیت خود را در این خصوص انجام دهند تا کمتر شاهد آتش سوزی و خطرات احتمالی باشیم.

پیرهادی همچنین خواستار اجرای مبحث ۳ مقررات ملی ساختمان شد و گفت: ضروری است نسبت به اخطار هایی که دستگاه‌های متولی به ساختمان‌های ناایمن می دهند اهتمام بیشتری شود تا جان شهروندان به خطر نیفتد.


نظر شما