پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۰۱
کد خبر: ۱۲۵۱۱۲
|
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
در مراسم بزرگداشت شاعر فقید علیرضا راهب بیان شد:
آیین بزرگداشت علیرضا راهب، همزمان با سالگرد درگذشت این شاعر و نویسنده معاصر،با حضور شاعران و نویسندگان به همت خانه فرهنگ سلام، از مراکز مدیریت فرهنگی هنری منطقه هشت برگزار شد.
هرمز علیپور:با وجود قدرت بالای جسمی و فکری، درون راهب صفای کودکی و صداقت را دیدیم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ در این ویژه برنامه ادبی که یکشنبه پنجم تیرماه همزمان با سالگرد درگذشت این شاعر و نویسنده معاصر،در فرهنگسرای گلستان برگزار شد؛ جمعی ازشاعران و نویسندگان، در کنار هرمز علیپور و مادر مکرمه مرحوم راهب حضور داشتند.

در ابتدای برنامه گزیده ای از فعالیت ها و آثار این شاعر فقید مورد بررسی قرار گرفت و کلیپی از زندگی استاد و مراسم تدفین و وداع با وی نیز پخش شد و در پایان شاعران چند بیتی از سروده های خود را به احترام این شاعر فقید تقدیم کردند.

 در ادامه مراسم مادر بزرگوار مرحوم علیرضا راهب ضمن تشکر از برگزار کنندگان این برنامه گفت: مادران بزرگترین مسئولیت را در جامعه و بشریت دارند. چرا که مسیر آن کودک در دامان مادر شناخته و مشخص می شود. برای من تغذیه و سطح معلومات علیرضا بسیار مهم بود ومی دانستم که از هوش و استعداد بالایی برخوردار است.
 کتاب به وفور در اختیارش بود و به شخصیت او بسیار بها میدادم زیرا یقین داشتم و دارم که خانواده و جامعه در مسیر موفقیت و بالندگی  فرزندان مسئولیت دارند. از دوره دانشجویی در تبریز انجمن شعری را تشکیل داد و به جوانان در این این مسیر کمک می کرد. همواره عشق به همنوع و جوانان برای رسیدن به آرزوهایشان در وجود علیرضا موج می زد. علیرضا به معنای واقعی عاشق بود، عاشق ادبیات که با تمام سختی ها مانند یک شمع سوزان بود که عمرش را برای روشنای شعر و ادبیات فارسی گذاشت.

هرمز علیپور سخنران بعدی برنامه درباره آشنایی با مرحوم راهب گفت: بنده از ۱۶ سالگی در کار شعر و ادبیات بودم و درطول دوران فعالیت خود با شاعران بزرگی ارتباط دوستانه داشتم. اولین باری که استاد راهب را دیدم در انجمن شعری بود. درون ایشان با وجود قدرت بالای جسمی و فکری، کودکی و صداقت را می دیدم. بنده به شخصه از ایشان بسیار آموختم استاد راهب در زمینه غزل، ترانه و شعر سپید بسیار خوب کار می کردند. در رفتار و گفتار مرحوم حالتی وجود داشت که کمتر دیگران را آزرده خاطر می کرد. شعر علیرضا راهب شعر موقری بود و هر شاعری را درموقعیت خود می سنجید. او شاعری بود که برای ماندن در سرزمین شعر و ادب فارسی به دنیا آمده بود.

علیپور پس از بیان این مطالب، چند بیت از سروده های خود را نیز تقدیم حاضران کرد.

گفتنی است؛ شاعرانی چون: معارف وند، علی آبان، عمران میری ،بهمن زدوار، داوود رضا کاظمی، محمد مهدی آغاسی، سیروان ذکایی، مسعود لواسانی، سارا اسماعیلی، الهه کاشانی و....  در ادامه این برنامه شعر خوانی کردند.

بر اساس این گزارش به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای گلستان، علیرضا راهب، شاعر، ترانه‌سرا و منتقد ادبی پنجم تیرماه سال 1399 در سن ۵۳ سالگی و در پی ابتلا به  ویروس کرونا، بر اثر ایست قلبی در بیمارستان آتیه تهران از دنیا رفت.
 
نظر شما