يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۰۹
کد خبر: ۱۲۵۲۱۸
|
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷
«بهرام عظیمی» عضو هیأت انتخاب بخش «پویانمایی» هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، گفت: در جشنواره امسال، آثار شاخص و سطح بالا بسیار داریم که برخی از آنها پیش از این جایی ارائه نشده بودند و بدون شک از جمله آثاری هستند که در جشنواره‌های معتبر خارجی هم جایزه خواهند گرفت.
حضور آثار شاخص پویانمایی در این دوره از جشنواره فیلم شهر
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، عظیمی با بیان این که آثار شاخص پویانمایی در هشتمین دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم شهر حضور خواهد داشت، درباره کیفیت این آثار خاطرنشان‌کرد: بخش انیمیشن جشنواره فیلم شهر هم مانند همه جشنواره‌های هدفمند، چند موضوع اصلی و فرعی داشت که از میان آثار رسیده به جشنواره بسیاری از آثار کنار گذاشته شدند.

وی بیان‌داشت: وقتی سازمان یا مرکزی برای جشنواره‌ای اثر می‌فرستد، موضوعات آثار را تفکیک نمی‌کند و گاهی در این میان آثاری که با موضوع جشنواره همخوانی ندارد، ارسال می‌شود. چه بسیار آثار درجه یکی برای ما ارسال شده بود که پیش از این جایزه گرفته بودند اما مرتبط با موضوع جشنواره شهر نبودند و کنار گذاشته شدند.

عظیمی افزود: در میان آثار امسال، چند اثر بود که با موضوع جشنواره همخوانی داشتند و کارگردان‌های حرفه‌ای و کاربلد ارائه داده بودند که به نظرم شانس اول شدن را دارند. در جشنواره امسال، آثار شاخص و سطح بالا زیاد داریم که برخی از آنها پیش از این جایی ارائه نشده بودند و بدون شک از جمله آثاری هستند که در جشنواره‌های معتبر خارجی هم جایزه خواهند گرفت؛ این موارد باعث می‌شود اعتبار بخش پویانمایی جشنواره فیلم شهر بالا برود.

کارگردان انیمیشن بلند تهران ۱۵۰۰ درباره اهمیت برگزاری جشنواره فیلم شهر در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا عنوان کرد: بعضی از جشنواره‌ها به دنبال برخی اتفاقات مانند کرونا برگزار می‌شوند، گاهی هم ممکن است این موضوعات در دل جشنواره‌ای گنجانده شوند. اما برخی از موضوعات مانند شهر، طبیعت، محیط زیست و غیره جزو موضوعات اصلی هستند و سرفصل اساسی برای کارهای بسیاری است.

این کاریکاتوریست ادامه‌داد: تا پیش از برگزاری جشنواره فیلم شهر، آثاری در جشنواره‌ها ارائه می‌شد که به موضوع شهر، شهرنشینی و اتفاقات درون آن مرتبط بود. جشنواره فیلم شهر به این‌گونه آثار سر و سامان داد و آن را هدفمند کرد. وقتی صحبت از جشنواره فیلم شهر می‌شود، حتی اگر فراخوان و موضوعات آن را نخوانیم، تکلیف مضمون آثار مشخص است. من از اولین دوره برگزاری این جشنواره حضور داشتم و جایزه ویژه آن را دریافت کردم، در تمام این دوره‌ها به عنوان شرکت‌کننده، داور یا حداقل بیننده حضور داشتم. به نظرم جشنواره فیلم شهر، جشنواره مهمی است و اهمیت آن را از اینجا می توان متوجه شد که فیلمسازان منتظر می شوند زمان برگزاری این جشنواره فرا برسد و متناسب با موضوعات آن اثر می‌سازند. به دلیل اینکه فراخوان این جشنواره هم کمی زودتر اعلام می‌شود فرصت برای ساخت اثر وجود دارد، بنابراین برای فیلمسازان معتبر است.

عظیمی با اشاره به علاقه هنرمندان به حضور در جشنواره فیلم شهر، تاکید کرد: معمولا کسانی که در زمینه هنر کار می‌کنند، آثارشان به نوعی هم به شهرداری و هم به تلویزیون مرتبط می‌شود. بنابراین اگر صدا و سیما و شهرداری هر کدام جشنواره‌ای در زمینه فیلم، سریال و انیمیشن داشته باشند، بسیاری از هنرمندان علاقمند به شرکت در آن هستند. گاهی نیت شرکت‌کنندگان از حضور در جشنواره این است که اعتبار بگیرند و بتوانند بعد از آن با شهرداری یا معاونت فرهنگی و هنری آن کار کنند، پس جشنواره مهمی است.

وی افزود: جشنواره فیلم شهر، جزو جشنواره‌هایی بود که از روز اول با قدرت ظاهر شد و افراد زیادی به این جشنواره آمدند و آن را به رسمیت شناختند و هنوز هم جزو جشنواره‌های بسیار معتبر است. اگر بخواهیم در زمینه فیلم، سه جشنواره مهم در ایران را نام ببریم بدون شک یکی ازآنها جشنواره فیلم شهر است.

هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، به دبیری مجید اکبرشاهی از ۲۷ تا ۳۱ تیر ماه در پردیس سینما گالری ملت برگزار می‌شود.

علاقمندان برای دریافت آخرین اطلاعات هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر می‌توانند به کانال تلگرامی این رویداد هنری  یا صفحه اینستاگرام رسمی جشنواره مراجعه کنند.
نظر شما