پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۰۸
کد خبر: ۱۲۵۴۴۷
|
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹
سیدمحمدرضا خوشرو، عضو هیأت انتخاب بخش آثار بلند سینمایی هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر گفت: مولفه‌ها و شاخصه‌هایی که برای انتخاب آثار در جشنواره‌ای مانند فیلم شهر باید رعایت شود، بیشتر شامل مواردی است که به بازنمایی زندگی شهری به سبک ایرانی و اسلامی بپردازد.
بازنمایی زندگی شهری به سبک ایرانی و اسلامی، از ملاک‌های مهم انتخاب در  جشنواره بین المللی فیلم شهر بود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،سیدمحمدرضا خوشرو، عضو شورای عالی نمایش سیما و عضو هیأت انتخاب بخش «سینمایی» هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، درباره ملاک انتخاب آثار در این جشنواره گفت:‌ مولفه‌ها و شاخصه‌هایی که برای انتخاب آثار در جشنواره‌ای مانند فیلم شهر باید رعایت شود، بیشتر شامل مواردی است که به بازنمایی زندگی شهری به سبک ایرانی و اسلامی، عناصر و متغیرهای مرتبط با هویت‌های شهری و مقوله‌هایی مرتبط با موضوع صیانت از شهر می‌پردازد. همچنین، حقوق شهروندی و ترویج الگوهای مناسب رفتارهای فردی و اجتماعی که به زیست بهتر مردم شهر کمک می‌کند، از دیگر ملاک‌های انتخاب آثار محسوب می‌شود. 
وی افزود: آثار سینمایی این جشنواره عمدتا فیلم‌هایی بودند که در جشنواره‌های مطرح کشور نمایش داده شده بودند و از سطح کیفی خوبی برخوردار بودند. در حوزه آثار ویدئویی، برخی فیلم‌ها که به دبیرخانه جشنواره رسید، با اینکه اولین تجربه فیلمسازان بود، فیلم‌های بسیار خوب و با کیفیتی بودند و این جای امیدواری دارد که در حوزه مقولات مرتبط با شهرنشینی، آثار و محصولات فرهنگی هنری جدی‌تری داشته باشیم.
این مدرس دانشگاه گفت: بعد از اینکه شرایط و محدودیت‌های کرونا که برای برگزاری جشنواره‌ها حاکم بود را پشت سر گذاشتیم، در حال حاضر یکی از جدی‌ترین اقدامات حوزه فرهنگی و هنری کشور، جشنواره فیلم شهر است که امیدوارم با کمتر شدن محدودیت ها جشنواره خوبی داشته باشیم. 
مدیر شبکه تلویزیونی «نسیم»، در ادامه با اشاره به گسترش زندگی شهرنشینی یادآور شد: از منظر جامعه، جامعه ایرانی، این کشور مجموعه‌ای از ساکنین را دارد و بخشی از این ساکنین (حدود 70 درصد مردم) در شهرها زندگی می‌کنند، همچنین گستره شهری روز به‌روز در حال افزایش بوده و بسیار ضروری است که در خصوص این موضوع که مبتلابه مردم است، آموزش‌هایی در حوزه فرهنگ‌پذیری و جامعه‌پذیری، با اهداف و کارکردهای مشخص، از طریق تولید محصولات فرهنگی و هنری به مردم ارائه شود. بنابراین برگزاری این جشنواره و هدایت تولیدات هنری به این سمت بسیار ضروری است. 
وی ادامه داد: برگزاری جشنواره فیلم شهر که امسال هشتمین دوره خود را پیش رو دارد، باید با قوت بیشتری ادامه پیدا کند، امیدواریم روز به روز شاهد آثار با کیفیت‌تر و جدی‌تری مربوط به شهر باشیم. 
هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، به دبیری مجید اکبرشاهی 27 تا 31 تیر ماه در پردیس سینما گالری ملت برگزار می‌شود. علاقمندان می‌توانند برای دریافت آخرین اطلاعات هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر به کانال تلگرامی این رویداد هنری به نشانی  T.ME/SHAHRFILMFEST و اینستاگرام رسمی جشنواره WWW.INSTAGRAM.COM/SHAHRFILMFEST مراجعه کنند.
نظر شما