پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۰۶
کد خبر: ۱۲۵۴۵۲
|
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵
معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران:
امیرحسین سمیعی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: پاسداری از فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی گزاره مهمی است که در جشنواره علوی به آن توجه شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، نشست پنجمین جشنواره پرده‌خوانی و نقالی غدیر با عنوان «نقالان علوی» سه‌شنبه ۲۱ تیر با حضور مرشد محسن میرزاعلی دبیر جشنواره نقالان علوی، علیرضا حبیبی مدیر رادیو فرهنگ و امیرحسین سمیعی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در سالن طاهره صفارزاده در حوزه هنری برگزار شد. 

امیرحسین سمیعی معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری در این نشست اظهار کرد: غدیر قله عاطفی حماسی شیعیان است، هنرهای نمایشی پرچم‌دار در این حوزه بوده است. امسال ما افتخار داریم که در جشنواره نقالان علوی در کنار حوزه هنری و رادیو فرهنگ باشیم و با هم همکاری کنیم.

معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: پاسداری از فرهنگ و تمدن اسلامی گزاره مهمی است که در جشنواره نقالان علوی به آن اشاره شده است. هنرهای نمایشی مسئولیت زنده نگاه داشتن فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی را به دوش می‌کشند. هنر وظیفه سنگینی دارد.

وی بیان کرد: نهادهای فرهنگی هنری به نوعی در رویدادهایی مانند جشنواره نقالان علوی کنار هم قرار می‌گیرند و موضوعیت مهم عنوان آن جشنواره و برنامه است و هر کدام از نهادها به نوعی عرض ادبی به ساحت امیرالمؤمنین(ع) می‌کنند.

پنجمین جشنواره پرده‌خوانی و نقالی غدیر با عنوان نقالان علوی در قالب‌های پرده‌خوانی و حماسه‌خوانی و در بخش‌های میدانی و رادیویی برگزار می‌شود.
نظر شما