جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۵۴
کد خبر: ۱۲۵۵۶۲
|
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
به مناسبت گرامیداشت روز مباهله در منطقه 19 تهران برگزار می شود
فرهنگسرای مهر با مشارکت شهرداری منطقه 19 ویژه برنامه جشن روز مباهله را با عنوان «دلیل روشن » در جوار مزار شهدای گمنام بوستان 22 بهمن برگزار می کند.
جشن بزرگ « دلیل روشن »
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، در این ویژه برنامه که شامگاه چهارشنبه 29 تیر ماه جاری از ساعت 18:30 تا 20:30 در جوار مزارمطهر شهدای گمنام واقع در بوستان 22 بهمن برگزار خواهد شد؛ جمعی از مدیران شهری و معاونین فرهنگی هنری منطقه 19 در کنار خانواده معظم شهدای منطقه 19 و ساکنین این منطقه برگزار می شود.
این برنامه شامل دو بخش است که در بخش اصلی؛ اجرای تواشیح گروه مهر ولایت، نقالی سارینا حیدری نقال نوجوان  با موضوع ولایت و امامت، اجرای زنده موسیقی مردمی، نمایش عروسکی و شاد گروه شادان در کنار سخنرانی حجت الاسلام احسانی با موضوع  مباهله را شامل می شود.
در بخش اجرای صحنه ای و مسابقات فرهنگی همراه با اهداء جوایز به شرکت کنندگان؛ علیرضا پذیرا مجری گری این برنامه را بر عهده دارد. همچنین برپایی غرفه های متنوع فرهنگی هنری ( سفال گری، نقاشی کودک و نوجوان و نمایشگاه کتاب ) بخش دیگر این ویژه برنامه خواهد بود.

گفتنی است؛ این برنامه که از سلسله بسته برنامه های دهه ولایت است «دلیل روشن» نام دارد و به رخداد تاریخی مباهله مربوط است. روز ۲۴ ماه ذی‌الحجه که  از باشکوه‌‏ترین ماجرا‌های تاریخ اسلام را به نام  مباهله رقم زده است. این روز از اهمیت ‏خاصی برخوردار بوده و به عنوان میراثی جاودان برای جهان اسلام به یادگار مانده است. در این روز که روز نزول آیه «تطهیر» نیز هست، خداوند بر ارزش‌ها و فضیلت‌های اهل بیت (ع) و جایگاه راستین آنان در درک و شناخت اسلام راستین مهر تأییدی دیگر می زند.روایات فراوانی در منابع معروف و دست اول اهل سنّت و منابع اهل بیت(علیهم السلام) آمده است، که با صراحت می‌گوید: آیه مباهله درباره علی، فاطمه، حسن و حسین (علیهم السلام) نازل شده است.

علاقمندان برای حضور دراین برنامه می توانند به نشانی خانی آباد نو، بلوار میلاد، مزار شهدای گمنام بوستان 22 بهمن مراجعه کنند و برای کسب اطلاع بیشتربه شماره تلفن 55033900 تماس حاصل کنند.
نظر شما