پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۵۰
کد خبر: ۱۲۵۵۶۸
|
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱
کتابت ۳۵ فراز از فراز‌های زیارت ناحیه مقدسه به خط نسخ، ثلث و نستعلیق در قالب فراخوان و اجرای ورک‌شاپ برای عرض ارادت به ساحت مقدس حضرت سیدالشهدا (ع) و شهدای کربلا، رویدادی هنری است که از ۲۰ تیر آغاز و تا دهه دوم محرم ادامه دارد.
کتابت فراز‌هایی از زیارت ناحیه مقدسه در ویژه‌برنامه سوگنامه
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، «اکبر بختیاری» رئیس فرهنگسرای رویش در خصوص کتابت ۳۵ فراز از فراز‌های زیارت ناحیه مقدسه به خط نسخ، ثلث و نستعلیق اظهار داشت: کتابت فراز‌هایی از زیارت ناحیه مقدسه در قالب آثار فاخر خوشنویسی و بصورت فراخوان و ورک شاپ با هدف گسترش و تعمیق شناخت شهروندان از الگو‌های دینی برگزار خواهد شد.

بختیاری در ادامه افزود: این زیارتنامه از آن جهت انتخاب شده است که حضرت مهدی عجل الله، زیارت ناحیه مقدسه را برای جد بزرگوارشان حضرت سیدالشهداء به عنوان زیارت نامه‌ای بی نظیر توقیع و صادر فرموده اند که سراسر از جزئیات واقعه کربلا و مصائب آن حضرت نقل شده است.

وی گفت: کتابت نسخ، ثلث و نستعلیق، فراز‌هایی از زیارت ناحیه مقدسه به مناسبت ماه محرم و ترویج فرهنگ عاشورایی در بین شهروندان و توسعه فرهنگ دعا، نیایش و ارتباط با خدا با بهره گیری از متون ارزشمند دینی همچون زیارت ناحیه مقدسه با حضورهنرمندان خوشنویسی برگزار می‌شود.

رئیس فرهنگسرای رویش تصریح کرد: هنرمندان به صورت فردی با رعایت مولفه‌های ذیل می‌توانند در این رویداد هنری-آیینی شرکت نمایند.

بختیاری گفت: نحوه ارسال آثار به صورت مجازی و با ارایه تصویر کارت ملی و حداقل داشتن رزومه هنری به شماره واتس آپ ۰۹۰۲۱۹۱۹۲۵۰ خواهد بود. تکنیک ارائه آثار قلم و مرکب و با خطوط نسخ، ثلث و نستعلیق و فقط برگرفته از فراز‌های منتخب است. آثار باید در قطع ۷۰*۵۰، با کیفیت ۳۰۰ dpi، فرمت JPG و حداکثر حجم ۵۰ مگابایت، خوشنویسی و ارسال شود.

وی افزود: کلیه آثار در مرحله‌ی اول داوری به صورت فایل مجازی می‌باشد و برای مرحله دوم داوری، پس از تماس با هنرمندان، اصل اثر به دبیرخانه ارسال خواهد شد. آثار ارسالی می‌بایست صرفا برای این رویداد خوشنویسی شده باشد. تبعات عدم رعایت حق مولف (کپی رایت) به عهده هنرمند می‌باشد و دبیرخانه مجاز است از آثار ارسالی برای امور نمایشگاهی، تبلیغاتی و انتشاراتی در هر شکل استفاده کند، به هنرمندانی که آثارشان به مرحله نهایی راه یابد گواهی شرکت اهداء می‌گردد. آثار ارسالی هنرمندان بعد از نمایش در نمایشگاه‌های مرتبط عودت داده خواهد شد و در پایان نیز بعد از بازبینی آثار در فضای مجازی از هنرمندان جهت شرکت در ورک شاپ نهایی دعوت بعمل می‌آید.

بختیاری افزود: مهلت ثبت نام و ارسال آثار (بصورت مجازی) ۲۰ تیر تا ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ و داوری اولیه و انتخاب آثار برگزیده ۱۹ و ۲۰ مرداد ارسال اصلِ اثر به دبیرخانه ۲۲ تا ۲۶ مرداد وداوری نهایی آثار ۲۸ مرداد ماه برگزارخواهد شد.

بختیاری اضافه کرد: لوح تقدیر ومبلغ  میلیون ۳۰ ریال به نفر اول، لوح تقدیر ومبلغ ۲۰ میلیون ریال به نفر دوم، لوح تقدیر ومبلغ ۱۰ میلیون ریال به نفر سوم، لوح تقدیر و مبلغ هفت میلیون ریال به نفر چهارم، لوح تقدیر ومبلغ ۵ میلیون ریال به نفر پنجم اهدا خواهد شد.

علاقه‌مندان جهت دریافت فراز‌های منتخب عدد یک را به شماره ۲۰۰۰۱۸۳۷۹ پیامک کنند وبرای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به فرهنگسرای رویش واقع در مهرآباد جنوبی خیابان شهید واشقانی فراهانی کوچه شهید وادی زاده مراجعه نمایند و یا با شماره تلفن ۶۶۰۵۳۳۷۸ تماس بگیرند.

انتهای پیام/
نظر شما