جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۴۷
کد خبر: ۱۲۵۵۷۲
|
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲
نمایش کمدی- تاریخی حافظه شاهی به کارگردانی سید علی رضوی و تهیه کنندگی فاطمه بهرامیان به مدت هفت شب در تماشاخانه مشایخی تهران در حال اجرا است.
حافظه شاهی در تماشاخانه مشایخیبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، نمایشنامه حافظه شاهی که یک نمایش تاریخی در ژانر کمدی است از روز دوشنبه هفته جاری به مدت هفت شب در تماشاخانه مشایخی تهران بر روی صحنه رفته است.

طراحی، نویسندگی و کارگردانی این نمایش بر عهده سید علی رضوی از کارگردانان جوان عرصه تئاتر و سینما و تهیه کنندگی آن نیز بر عهده فاطمه بهرامیان ست.

نمایش کمدی "حافظه شاهی" که کارگردان به عمد تلاش دارد در دیالوگ های بازیگرانش آن را به "حافظه ماهی" تشبیه کند از دوشنبه هفته جاری (27 تیرماه) هر روز از ساعت 20:30 در تماشاخانه مشایخی واقع در ضلع شمال غربی چهارراه ولیعصر بر روی صحنه می رود.

فاطمه بهرامیان، محمدرضا بخشی، زهره درخشان، مژگان خیرخواه، مهدی جعفری پور، مریم عابدی، محمد ابراهیم پور، شادی آهنگر، امیر محمد قراگزلو، فاطمه طاهری، ارسطو ابراهیمی، ابوالفضل مختاری، یسناسادات رضوی، ابراهیم سقا و فرشید بختیاری بازیگران اصلی این نمایش کمدی هستند.

کمدی یاد شده تلاش دارد با تمرکز بر یک دوره از تاریخ ایران زوایایی از نحوه مملکت داری غیرمسئولانه ناصرالدین شاه قاجار و همینطور ولیعهد او مظفرالدین شاه را برای مخاطب خود تبیین کرده و به تصویر بکشد.

حافظه شاهی در تماشاخانه مشایخی
انتهای پیام/
 
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
Under Review: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
0
0
سلام

جالبه
حافظه شاهی حافظه ماهی

واقعا خافظه قجرها مثل ماهی بود پدر مملکت رو دراورون
بدتر از اونها خاندان پهلوی ملعون بودند
نظر شما