شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۲۵۶۱۴
|
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷
تقدیر از 50 سال زندگی شیرین مشترکِ زوجین سالمند در جشن «دلیل روشن» همزمان با روز مباهله
جشن روز مباهله در فرهنگسرای امیدبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر از روابط عمومی فرهنگسرای امید، بیست‌وچهارم ذی‌الحجه در تقویم اسلامی روز مباهله نام گرفته است. مباهله یکی از مهم‌ترین رویدادهای صدر اسلام است. هنگامی که پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت (ع) در یک سو و مسیحیان نجران در دیگر سو آماده مباهله یا نفرین طرف دروغگو شدند.

مسیحیان نجران که به مدینه آمده بودند تا در مورد درستی دعوت پیامبر(ص)  پژوهش کنند با او به محاجه (دلیل آوردن) پرداخته، سرانجام بحث‌شان به جایی کشید که حضرت محمد(ص) خواست تا با آن‌ها مباهله کند. هر یک از دو طرف با افراد خود به محل مباهله رفتند. مسیحیان وقتی دیدند که پیامبر اکرم (ص) با عزیزترین کسانش یعنی حضرت علی(ع)، حضرت فاطمه(س)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) آمده است، مطمئن شدند که او اگر به خودش مطمئن نبود، جان خانواده اش را به خطر نمی‌انداخت. پس از مباهله کناره گرفتند.

فرهنگسرای امید به منظور گرامیداشت این مناسبت بزرگ تاریخ اسلام و تعمیق باورهای دینی شهروندان، جشن «دلیل روشن» پنج‌شنبه 30 تیرماه و با موضوع روز مباهله برگزار کرد.

در این مراسم حجت الاسلام احمدی با موضوع روز مباهله سخنرانی و این واقعه مهم تاریخی را بازگو کرد. هم‌چنین گروه کر «آوای ماندگار» به اجرای قطعات موسیقی پرداخت و خانم بصیری به عنوان کارشناس روانشناس با موضوع «حال خوب» صحبت کرد.

در بخش پایانی این مراسم از زوجین سالمندی که بیش از 50 سال زندگی مشترک در کنار یکدیگر داشته‌اند، تقدیر شد.
نظر شما