شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۲۹
کد خبر: ۱۲۵۶۵۴
|
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۲
نخستین روز از نمایشگاه «عطر سیب» شب گذشته در میدان آیینی امام حسین(ع) برگزار شد که میرطاهر مظلومی مهمان ویژه این مراسم بود.
به گزارش ستاد خبری بیستمین رویداد «عطر سیب»، نخستین روز از بیستمین رویداد فرهنگی «عطر سیب» در شرایطی روز گذشته در میدان آیینی امام حسین علیه‌السلام برگزار شد که غرفه‌های فروش و عرضه محصولات مرتبط با محرم و عزاداری سیدالشهدا کار خود را آغاز کردند.

میرطاهر مظلومی بازیگر نام‌آشنای سینما و تلویزیون مهمان نخستین روز این نمایشگاه بود. وی ضمن حضور در این نمایشگاه، در جمعی از غرفه‌ها حضور پیدا کرد و با صاحبان آن که محصولاتی نظیر پرچم و سیاهی، لوازم نورپردازی مراسم عزاداری محرم، غذا و اطعام و... عرضه می‌کردند صحبت کرد.

میرطاهر مظلومی همچنین در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی «عطر سیب» که از شبکه افق سیما پخش می‌شد حضور پیدا کرد. او در این برنامه تلویزیونی گفت: حال و هوای خیلی خوبی در نمایشگاه «عطر سیب» حاکم است و تمام غرفه‌ها وسایل مربوط به هیئت را به دست عاشقان سیدالشهدا می‌رسانند که این روزها خود را برای برپایی عزاداری باشکوه برای امام حسین آماده می‌کنند. 

وی اضافه کرد: گروهی از نوجوانان در مشهد را می‌شناسم که چند روز پیش آنان را دیدم و به دنبال خرید وسایلی بودند تا هیئت عزاداری‌شان را برپا کنند؛ پرچمی منقش به نام حضرت اباالفضل علیه السلام که در اختیار داشتم را به آنان دادم و امروز هم به اینجا آمدم تا برایشان ثبت‌نام کنم که وسایلی را بخرند. برکت عزاداری امام حسین به گونه‌ای است که خودش بساط برپایی این عزاداری را فراهم می‌کند.

او درباره اینکه چه زمانی برای اولین بار به مراسم عزاداری امام حسین (ع) رفته است، گفت: خاطرم هست اولین بار در سنین کودکی در اردبیل به مراسم عزاداری و روضه امام حسین علیه‌السلام رفتم. عزاداری امام حسین در اردبیل و به صورت کلی آذربایجان بسیار خاص است. البته چند سالی است که به استان‌های مختلف می‌روم و شیوه عزاداری‌شان را می‌بینم. شور حسینی در همه مناطق کشورمان برپاست.

مظلومی درباره برنامه محرمی امسال خود سخن گفت: امسال کاری به مناسبت محرم در رادیو داریم که این روزها مشغول ضبط آن هستیم. من معتقدم که عزاداری امام حسین برای ما مثل یک فانوس دریایی است. گاهی اوقات راهی را می‌رویم و نیاز است چراغی باشد که آن را روشن کند. باید فلسفه عاشورا را یاد بگیریم که در زیرمتن آن به چشم می‌خورد. برای مثال، امام حسین علیه‌السلام حتی در گودال قتلگاه هم به دنبال هدایت بندگان است و خطاب به شمر می‌گوید که «دست از این کار بردار، تو را شفاعت می‌کنم.» یعنی امام حسین در آن شرایط هم به دنبال گذشت و بخشش است. این موضوع درس مهمی برای امروز ماست. من فکر می‌کنم که باید فرهنگ حسینی را در زندگی امروز خود جاری کنیم.

بیستمین رویداد «عطر سیب» با هدف تأمین محصولات و خدمات محافل حسینی شهر تهران از دوم تا نهم مردادماه از ساعت ۱۶ تا ۲۳ به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در میدان امام حسین(ع) در حال برگزاری است. 
نظر شما