جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۲۵
کد خبر: ۱۲۵۶۶۰
|
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
نگارخانه پردیسان در برنامه مجازی «نامداران هنر»، به معرفی "محمدعلی بنی اسدی" نقاش، تصویرگر و مجسمه‌ساز نام‌آشنای کشور پرداخت.

معرفی به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ نگارخانه پردیسان برنامه مجازی «نامداران هنر» را که به معرفی یکی از هنرمندان معاصر کشور به نام "محمدعلی بنی اسدی" و آثار وی اختصاص دارد، برگزار و در بستر شبکه‌های اجماعی منتشر کرد.

محمدعلی بنی‌اسدی (زاده ۱۳۳۴ در سمنان) نقاش، تصویرگر کتاب و مجسمه‌ساز ایرانی است. او همچنین در رشته‌های کاریکاتور و انیمیشن فعالیت داشته است.

وی عضو هیات علمی دانشکده هنرهای تجسمی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران است و از اعضای هیات موسس انجمن تصویرگران کتاب کودک و نوجوان و رییس هیئت مدیرهٔ نخستین دوره آن بوده‌است.

به پاس چند دهه فعالیت در زمینه تصویرگری کتاب کودکان، در سال ۲۰۱۲ به عنوان یکی از پنج تصویرگر بزرگ جهان نامزد فینالیست جایزه هانس کریستیان آندرسن موسوم به نوبل کوچک و همچنین از سال ۲۰۱۳ چهار سال پیاپی نامزد جایزه آسترید لیندگرن شد.

علاقه‌مندان برای تماشای این برنامه هنری می‌توانند به صفحه اینستاگرام فرهنگسرای فردوس به نشانی farhangsara.ferdosمراجعه کنند.


نظر شما