جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۲۸
کد خبر: ۱۲۵۷۱۰
|
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۲
مجید خسروآبادی از اجرای تعزیه از سوی دو گروه خارجی از کشورهای نیجریه و عراق در بیستمین نمایشگاه «عطر سیب» خبر داد.
به گزارش ستاد خبری بیستمین رویداد «عطر سیب»، مراسم تعزیه‌خوانی امام حسین علیه‌السلام همزمان با برپایی بیستمین نمایشگاه «عطر سیب» در میدان آیینی امام حسین برگزار می‌شود و بازدیدکنندگان از این نمایشگاه، می‌توانند این نمایش تعزیه را نیز تماشا کنند. 

شب گذشته، دو گروه تعزیه‌خوانی از ایران و نیجریه روی صحنه رفتند و امشب، چهارشنبه 5 مرداد نیز دو گروه دیگر از ایران و عراق اجرای شبیه‌خوانی برای شهادت سید و سالار شهیدان خواهند داشت. 

مجید خسروآبادی دبیر نخستین سوگواره بین‌المللی شبیه‌خوانی با اشاره به اجرای گروه‌های تعزیه در نمایشگاه «عطر سیب» گفت: نخستین سوگواره بین‌المللی شبیه‌خوانی، امسال به همت بنیاد بین‌المللی عاشورا و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شکل گرفت؛ ۲ گروه خارجی از عراق و نیجریه و ۵ گروه داخلی از استان‌های اصفهان، قم، تهران، مرکزی و قزوین در این دوره حضور دارند. 

وی اضافه کرد: روز سه‌شنبه ۴ مرداد شاهد دو اجرا در میدان آیینی امام حسین بودیم؛ اولین گروه از اصفهان به سرپرستی حسن نرگس‌خوانی به اجرای مجلس شهادت امام حسین علیه‌السلام پرداخت و گروه دوم از کشور نیجریه به سرپرستی مرتضی جبرین نیز پرده دیگری از مجلس شهادت امام حسین(ع) و اصحاب او را روی صحنه برد. 

خسروآبادی درباره برنامه نمایش تعزیه در روز چهارشنبه ۵ مردادماه در نمایشگاه عطر سیب اظهار داشت: چهارشنبه، ۲ گروه دیگر اجرا خواهند داشت؛ ساعت ۱۸:۳۰ گروه عراقی به سرپرستی علی العبودی مجلس شهادت «عابس شاکری» را روی صحنه می‌برد و گروه ایرانی از استان قزوین نیز در ساعت ۲۱، مجلس شهادت حضرت عباس علیه‌السلام را اجرا خواهد کرد. سرپرستی این گروه بر عهده محسن گیوه‌کش است. 

وی تاکید کرد:‌ از عموم شهروندان دعوت می‌شود تا ضمن حضور در نمایشگاه عطر سیب در امام حسین(ع) از این مراسم تعزیه‌خوانی نیز بازدید کنند. 

خسروآبادی در پایان بیان داشت: دیگر گروه‌های حاضر در نخستین سوگواره بین‌المللی شبیه‌خوانی در مکان‌های دیگری نظیر تئاتر شهر و فرهنگسرای خاوران اجرای تعزیه خواهند داشت و آیین اختتامیه نیز روز پنج‌شنبه ۶ مردادماه از ساعت ۱۰ صبح در پردیس تئاتر تهران برگزار می‌شود. 

بیستمین رویداد «عطر سیب» با هدف تأمین محصولات و خدمات محافل حسینی شهر تهران از دوم تا نهم مردادماه از ساعت ۱۶ تا ۲۳ به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در میدان امام حسین(ع) در حال برگزاری است. 
نظر شما