جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۵۹
کد خبر: ۱۲۵۷۳۸
|
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱
معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پی درگذشت حبیب‌الله صادقی پیام تسلیتی صادر کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، امیرحسین سمیعی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پی درگذشت حبیب‌الله صادقی نقاش پیشکسوت پیام تسلیتی صادر کرد. متن این پیام به این شرح است:

«نقاش و روایتگر حماسه و انقلاب درگذشت. حبیب‌الله صادقی یکی از درخشان‌ترین گوهرهای هنر متعهد انقلاب از میان ما رفت. او را یکی از مهم‌ترین نقاشان انقلاب و دفاع مقدس می‌دانند. دکتر حبیب‌الله صادقی سال‌ها به عنوان مدرس و استاد دانشگاه فعالیت کرد و شاگردان بسیاری را تربیت کرد. و از این راه نسل‌های متعهدی را به همراهان ایران و انقلاب اضافه کرد.

در نقاشی‌هایش آثاری بدیع با ترکیب‌بندی‌های مدرن و عناصر نقاشانه وجود دارد. او با شناخت فرم و آگاهی کافی نسبت به انقلاب، دفاع مقدس و امامان شیعه آثاری ماندگار در حوزه نقاشی از خود به یادگار گذاشت.

صادقی نذر کرده بود هر سال در عاشورای حسینی یک اثر برای سرور و سالار شهیدان خلق کند. در آثار عاشورایی‌اش با رنگ و نور و شناختی دقیق فضایی عزتمندانه و امیدوارانه خلق کرده است. 

آخرین اثری که از حبیب‌الله صادقی دیده شد و اخبارش در همه جا منتشر شده، تابلویی یگانه و منحصر به فرد بود با عنوان «در رثای سیمرغ تجلی»؛ یک ترکیب‌بندی نمادین و ۱۰۰ مترمربعی که در تعداد زیادی بوم اجرا شده بود. این اثر هنری در حقیقت روایتی تصویری از وقایع مهم تاریخ معاصر است و به موضوعاتی چون انقلاب اسلامی ایران، دفاع مقدس، جنایات داعش و رشادت‌های سپهبد حاج قاسم سلیمانی پرداخته است.

بی‌شک، نام و یاد دکتر حبیب‌الله صادقی به عنوان یکی از تاثیرگذارترین و مهم‌ترین نقاشان جریان انقلاب و هنر متعهد در یاد و خاطر تمام علاقه‌مندان باقی خواهد ماند. امیدوارم ادامه‌دهندگان راهش بتوانند به نیکی از میراث او حفاظت کنند و راهش را ادامه دهند.»

حبیب‌الله صادقی در سال ۱۳۹۸ به عنوان یکی از برگزیدگان جایزه هنری غدیر معرفی شد و در زمینه هنرهای تجسمی همکاری‌های پرشماری با سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران داشت. این هنرمند ۶۵ ساله امروز پنجم مردادماه بر اثر عارضه قلبی درگذشت.
نظر شما