شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۴۳
کد خبر: ۱۲۵۷۷۰
|
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
شهردار تهران در دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با محوریت «دیپلماسی فرهنگی دانش بنیان، همگرا، صادرات فرهنگی» سخنرانی کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، علیرضا زاکانی شهردار تهران چهارشنبه ۰۵ مرداد ماه ۱۴۰۱- با حضور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی  در دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با محوریت «دیپلماسی فرهنگی دانش بنیان، همگرا، صادرات فرهنگی» سخنرانی کرد.

پایگاه خبری نحلیلی شهر افزود:  شهردار پایتخت در این مراسم در سر فصل های آخرین وضعیت شهر در حوزه روح (نرم افزار شهری) و کالبد، برجسته سازی محله ها و ایجاد رقابت سالم، نیاز به خلق افتخار در پایتخت کشور، هویت‌سازی و الگوسازی برای کلانشهر تهران، هوشمند سازی، توجه به تهران خانواده جهت مسئولیت پذیری، خلق سرمایه از طریق مشارکت مردم و مولد سازی توضیحاتی ارایه کرد.

زاکانی در ادامه آخرین وضعیت حمل و نقل پایتخت و توجه به نوسازی شهری از طریق ایستگاه های مترو، سازوکار خروج مدیریت شهری از تنش مالی با تجمیع حساب ها، تکمیل و ساخت بزرگراه های شهید شوشتری و شهید بروجردی را برای کاهش حجم ترافیک شهری تشریح کرد.

در ادامه شهردار تهران به بیان ویژگی ها و ظرفیت های شهرداری کلانشهر تهران و توجه به برون گرایی از طریق قرارداد های خواهر خواندگی پرداخت و این اقدام را گامی مهم در یاد گیری و استفاده از تجربیات و به اشتراک گذاشتن همان تجربیات خواند.

امضای تفاهم نامه های همکاری با دیگر دستگاه ها و نهاد های انقلابی  برای رفع موانع و ایجاد تسهیلات برای سرمایه گذار از دیگر موضوعاتی بود که شهردار تهران پیرامون آن توضیحاتی داد و این اقدام را بستر ایجاد فرصت های بی نظیر برای شهر تهران خواند.

به گزارش خبرنگار شهر، پس از سخنان شهردار تهران تعدادی از رایزنان فرهنگی به بیان نظرات و تجربیات خود از مدیریت شهرهای جهان پرداختند و پس از آن زاکانی از  نمایشگاه شبکه  پشتیبان محصولات خدمات فرهنگی خارج از کشور بازدید کرد.
نظر شما