جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۱۶
کد خبر: ۱۲۵۸۲۰
|
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳
مداح و پیرغلام اهل بیت در نمایشگاه «عطر سیب» گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی به برپایی مجالس عزاداری و روضه امام حسین، بسیار کمک می‌کند.
به گزارش ستاد خبری بیستمین رویداد «عطر سیب»، حاج احمد چینی مداح و پیرغلام اهل بیت مهمان نمایشگاه «عطر سیب» بود و از این رویداد بازدید کرد. وی در حاشیه بازدید از نمایشگاه «عطر سیب» گفت: در شب اول محرم و مصادف با جمعه شب در نمایشگاه «عطر سیب» حضور پیدا کردیم؛ محیط بسیار معنوی در اینجا حاکم است و خوشبختانه حس و حال خوبی بر این فضا فراهم است.

وی ادامه داد: قطعا همه جمعیتی که به اینجا آمده‌اند حال و هوای حسینی دارند. البته امیدوارم که این شور و هیجان امام حسینی با شعور و معرفت نیز توأمان شود. چرا که اگر فقط صرف عزاداری باشد و هدف امام حسین علیه السلام پیاده نشود، آن اثر معنوی را نخواهد داشت. 

این مداح و پیرغلام اهل بیت درباره لزوم برپایی چنین رویدادهایی گقت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی به برپایی مجالس عزاداری و روضه امام حسین، بسیار کمک می‌کند و از این نظر موثر خواهد بود. مردم و هیئات با حضور در این نمایشگاه می‌توانند ملزوماتی که برای برپایی یک هیئت یا روضه خانگی لازم است را خریداری کنند. چه قدر خوب است که همه مردم حتی در داخل منزل‌شان نیز یک پرچم عزای امام حسین نصب کنند و مراسم روضه خانگی برگزار کنند. روایت داریم که اگر جایی اقامه عزای امام حسین برپا شود، حتی اگر یک نفر هم نشسته باشد، اثر معنوی دارد. 

حاج احمد چینی درباره توجه به نوجوانان و آشنا کردن آنان با آموزه‌های حسینی گفت: یکی از اهداف مهم باید این باشد که نوجوانان به مجلس امام حسین بیایند، به هر حال دوره قدیمی‌ها می‌گذرد و کسانی باید باشند که جای این افراد را بگیرند. باید نوجوانان را تشویق کنیم و پدر و مادرها نیز وظیفه دارند که فرزندان خود را به این مجالس بیاورند تا با آموزه‌های حسینی آشنا بشوند. 

او در پایان توصیه‌ای نیز به عزاداران حسینی داشت و گفت: لازم است که مردم و شهروندان را با مکتب امام حسین آشنا کنیم و بدانیم که این قیام با چه هدفی انجام شده است. امام حسین می‌فرمایند که «أَشْهَدُ أَنَّكَ قَدْ أَقَمْتَ الصَّلاةَ، وَآتَيْتَ الزَّكَاةَ، وَأَمَرْتَ بِالْمَعْرُوفِ، وَنَهَيْتَ عَنِ الْمُنْكَرِ» چه قدر خوب است که در این ایام هم مردم را با این آموزه‌ها آشنا کنیم و هم به اجرای آن پایبند باشیم. لازم است در کنار برپایی مجالس و دسته‌های عزاداری، اقامه نماز نیز فراموش نشود. 

بیستمین رویداد «عطر سیب» با هدف تامین محصولات و خدمات محافل حسینی شهر تهران از دوم تا نهم مردادماه از ساعت ۱۶ تا ۲۳ به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در میدان امام حسین(ع) در حال برگزاری است.

نظر شما