پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۳۴
کد خبر: ۱۲۵۸۵۷
|
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۱
به همت فرهنگسرای سلامت برگزار می شود:
فرهنگسرای سلامت در راستای هویت فرهنگی خود به منظور ارائه خدمات به شهروندان با نیازمندیهای خاص روز دوشنبه 10 مرداد ماه اقدام به اکران فیلم سینمایی روز هشتم در سالن ارسباران می کند.
اکران فیلم سینمایی روز هشتم
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای سلامت داستان فیلم روز هشتم؛ در بطن خود به مراحل هفتگانه آفرینش و ذات مقدس حق تعالی اشاره دارد،حال این انگاره معنوی در قالب داستانی خاص و به زبان تصویری سینما ارائه می‌شود.
ماجرای این فیلم همراهی دو مرد است: یکی هری فردی که طلاق گرفته و دلتنگ کودکانش است وژرژ که دچار سندرم دان است و از آسایشگاه روانی که در آنجا بستری است فرار کرده. این دو تصادفاً به یکدیگر برخورد می‌کنند و ...این فیلم در سال 1996 نامزد نخل طلای جشنواره کن شد. در همان سال دو بازیگر فیلم به صورت مشترک جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را به دست آوردند. 
این اولین بار در تاریخ جشنواره کن بود که جایزه بهترین بازیگر به‌طور مشترک به دو نفر می‌رسید.این برنامه با حضور کودکان سندروم دان و خانواده هایشان در فرهنگسرای ارسباران اکران می شود.
در این برنامه کوروش جاهد کارشناس سینما ضمن بیان مطالبی در رابطه با فیلم به سئوالات حاضرین پاسخ می گوید.
كارگرداني و فيلمنامه: ژاكو وان دورمل، موسيقي: پير وان دورمل، زمان فيلم:117 دقيقه، بودجه فيلم: 2 ميليون يورو، فروش فيلم: 33 ميليون دلار؛ محصول بلژيك 1996، نامزد نخل طلاي كن 1996، جايزه سزار و گلدن گلوب 1997
بازيگران:دنيل اوتوي(هري)، پاسكال دوكن(ژرژ)
علاقمندان جهت اطلاع از جزئیات این برنامه می توانند در تاریخ و ساعت اعلام شده به فرهنگسرای ارسباران مراجعه نمایند
نظر شما