شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۴۵
کد خبر: ۱۲۶۰۶۰
|
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳
معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پی درگذشت استاد ابراهیم قنبری مهر پیام تسلیتی صادر کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، امیرحسین سمیعی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پی درگذشت استاد ابراهیم قنبری مهر پیام تسلیتی صادر کرد. متن این پیام به این شرح است:


موسیقی ایران امروز فقدان استادی را   تجربه کرد که نامش با مهر و مهربانی  گره خورده   و عمر پر ثمرش  در خدمات بیشمار به موسیقی و هنر ساز سازی این مرز و بوم سپری شده است.

ابراهیم قنبری مهر استادی خلاق و توانمند در زمینه ساخت ، ابداع و اصلاح سازهای موسیقی ایران بود. او نزد استادان برجسته ای از جمله زنده یاذ ابوالحسن صبا ، سورن آراکلیان و اتی ین واتلو  رمز و راز ساخت ساز را فرا گرفت. 

بازسازی و ساخت انواع سازهای ایرانی و ساخت قیچک های آلتو و باس،رباب شهری و....... از جمله فعالیت های شایان ایشان بوذه است.

مشوق ایشان در زمینه ساخت ویلن استاد ابوالحسن صبا بوده و در این مسیر تا آنجا پیش می رود که ویلن های ساخت دست ایشان از شهرتی جهانی برخوردار می شود.

 این ضایعه بزرگ را به جامعه موسیقی ایران و خانواده ارجمند قنبری مهر تسلیت عرض نموده ، برای ایشان علو درجات و  شادی روح و برای خاندان ارجمند قنبری مهر  صبر و بردباری از درگاه خالق بی همتا خواستارم .
نظر شما