جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۳۷
کد خبر: ۱۲۶۱۶۰
|
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
هفدهمین نمایشنامه‌خوانی ماه با خوانش نمایشنامه «از پشت شیشه‌ها» به نویسندگی اکبر رادی در فرهنگ‌سرای فردوس برگزار می‌شود.
نمایشنامه «از پشت شیشه‌ها» در فرهنگ‌سرای فردوس خوانش می‌شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ هفدهمین اجرای برنامه هنری شنبه‌های خوانش با عنوان «نمایشنامه‌خوانی ماه» کاری از کانون یک فیلم یک تجربه، با خوانش نمایشنامه «از پشت شیشه‌ها» به نویسندگی اکبر رادی و به کارگردانی افشین فکوری، روز شنبه 29 مرداد‌ماه ساعت 18 با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در ‌فرهنگ‌سرای فردوس برگزار می‌شود.


اکبر رادی نمایشنامه‌نویس و داستان‌نویس است؛ او همراه با بهرام بیضایی و غلامحسین ساعدی از برجسته‌ترین نمایشنامه‌نویسان ایرانی به‌ شمار می‌آیند که فضای تئاتر لاله‌زاری و عوامانه را شکستند و به تئاتر متفکرانه رونق دادند.

نمایشنامه «از پشت شیشه‌ها»، تضاد میان سنت و مدرنیته را در قالب تضاد میان دو نسل نشان می‌دهد؛ نسل قدیم نماد سنتی است که سال‌ها بر جامعه حاکم بوده و نگاهی پدرسالارانه دارد و نسل جدید که سمبل مدرنیته است. در این تعارض، نسل متجدد به ظاهر غالب است اما نویسنده که در این اثر نگاهی متعادل‌تر نسبت به نمایش‌نامه‌ «روزنه‌ آبی» دارد، کوشیده است همان‌طور که حقانیت نسل جدید را مطرح می‌سازد، در عین حال به سنت نیز توجه کند؛ اکبر رادی در این نمایشنامه  حقانیت هر دو را عادلانه در جامعه تعریف می‌کند.


نقش‌خوانان نمایشنامه «از پشت شیشه‌ها» عبارتند از  افشین فکوری، سپیده شعبان، مجید معصـومی، مائده حسینی و سارا حدادیان که الهه احمدخانی روایتگری این نمایشنامه‌خوانی را بر عهده دارند.


علاقه‌مندان شرکت در این برنامه هنری رایگان به فرهنگ‌سرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه مخابرات مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 44058900 تماس بگیرند.

نظر شما