يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۰۱
کد خبر: ۱۲۶۲۹۷
|
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
نگارخانه پردیسان منطقه5، در برنامه مجازی «نامداران هنر»، به معرفی "قباد شیوا" گرافیست و طراح پوستر نام‌آشنای کشور پرداخت.
معرفی «قباد شیوا» در برنامه مجازی نامداران هنربه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ نگارخانه پردیسان فرهنگ‌سرای فردوس، برنامه مجازی «نامداران هنر» که به معرفی یکی از هنرمندان معاصر کشور به نام "شیوا قباد" و آثار وی اختصاص دارد را برگزار و در بستر شبکه‌های اجماعی منتشر کرد.


قباد شیوا (متولد ۱۳۱۹)، طراح پوستر و گرافیست، با رجوع به خوشنویسی، عناصر نگارگری و نقوش برگرفته از قالی‌بافی و کاشی‌کاری ایرانی، به زبان بصری منحصربه‌فردی در آثار خود دست‌یافته که با عنوان «گرافیک بومی» معرفی شده است. ماهیت ایرانی طراحی‌های شیوا در ترکیب با دیدگاه نوگرا، او را به یکی از شاخص‌ترین هنرمندان معاصر بدل کرده است.


قباد شیوا بارها موفق به کسب جوایزی چون جایزه‌ی طراحی پوستر از جشنواره‌ی هنری شیراز، بی‌ینال برنو و مسابقه‌ی لوگوی آی.جی.دی.اس شده است. او در سال ۱۳۵۹ برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی‌ارشد رشته‌ی علوم طراحی ارتباطی در دانشگاه پرَت به نیویورک سفر کرد. او پس از بازگشت به ایران تا امروز، به تدریس در دانشگاه تهران، دانشکده‌ی صدا و سیما و آموزشگاه خصوصی خود، مرکز فرهنگی هنری قباد شیوا، مشغول است.


علاقه‌مندان برای تماشای این برنامه هنری می‌توانند به صفحه اینستاگرام فرهنگسرای فردوس به نشانی farhangsara.ferdosمراجعه کنند.

نظر شما