جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۱۵
کد خبر: ۱۲۶۳۴۹
|
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۳
نشست تخصصی با موضوع بررسی واقعه عاشورا با حضور سیدمحمد حسینی استاد دانشگاه در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.
بررسی روش‌های ثبت و نقل واقعه عاشورا در فرهنگسرای اندیشه
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، فرهنگسرای اندیشه کارگاه تخصصی با موضوع «بررسی روش‌های ثبت و نقل واقعه عاشورا» را برگزار می‌کند. در این کارگاه سیدمحمد حسینی کارشناس فقه و حقوق دانشگاه مذاهب و مدرس دانشگاه ضمن مروری بر کتب مقتل موجود درباره واقعه عاشورا، روش‌های نقل اتفاقات در کربلا را بررسی می‌کند.
از جمله محورهای مهمی که در این کارگاه تخصصی مورد بحث قرار می‌گیرد می‌توان به «مبانی و دلایل اعتبار نقل‌های واقعه عاشورا»، «ناقلان جزئیات اتفاقات عاشورا»، «روش‌های ثبت رفتارها و مکالمات در کربلا»، «ویژگی‌های تاریخ‌نگاری کربلا» اشاره کرد. هم‌چنین به سوالات و شبهات مطرح شده پاسخ داده می‌شود.
کتب مقتل، کتاب‌هایی‌اند که روایتگر اتفاقات رخ داده در واقعه کربلا شده و بسیاری از حوادث روی داده را با جزئیات بیان می‌کنند. در سالیان اخیر، شبهاتی درباره جزئیات اتفاقات روی داده در واقعه عاشورا از سوی عده‌ای مطرح می‌شود. کارگاه تخصصی فرهنگسرای اندیشه تلاش دارد تا ضمن بیان تاریخ، به این سوالات، پاسخ متقن علمی بدهد.
براساس این گزارش، این کارگاه تخصصی روز پنج‌شنبه ۳ شهریورماه از ساعت ۱۴ الی ۱۷ در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود. از عموم علاقه‌مندان دعوت می‌شود تا در این برنامه حضور پیدا کنند.
انتهای پیام/
نظر شما