پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۱۸
کد خبر: ۱۲۶۴۱۹
|
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴
برنامه «گنجینه کتاب» با معرفی کتاب «ازدواج بدون شکست» نوشته «ویلیام گلسر» و «کارلین گلسر» و ترجمه «علی صاحبی» روز سه‌شنبه 8 شهریور ماه ساعت 10 در کتابخانه خانواده برگزار می شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ این کتاب با الهام از تئوری "انتخاب" به دنبال آن است که گام به گام راه و شیوه موثر کنار آمدن و همزیستی رضایت‌بخش را آموزش دهد مطالعه این کتاب و به کارگیری توصیه‌های آن و مهم‌ترین آن‌ها، «دست کشیدن از روان‌شناسی کنترل بیرونی» یعنی مجبور کردن دیگری به انجام کاری که خودش نمی‌خواهد یا دست برداشتن از تلاش برای تغییر دیگری، می‌تواند زندگی زناشویی شادمانه و مسرت‌بخشی را برای زوج‌ها به ارمغان آورد.
کتاب «ازدواج بدون شکست» به حل ازدواج با تئوری انتخاب می‌پردازد و این نکته را یادآور می شود که شرط اول اثر بخشی آموزه‌های کتاب این است که بپذیریم زندگی زناشویی یک "انتخاب" است.
ازدواج من یک معما است، بحران هادی، رهایی از روان‌شناسی کنترل بیرونی، داستان کارلین، رابطه بین نیازهای اساسی و خشنودی ازدواج، رابطه جنسی بعد از ازدواج، پاسخ، دنیای مطلوب ما عشق را تحکیم می‌کند، هستۀ ژنتیکی شخصیت ما: شدت نیازهای ما، تنها رفتاری که می‌توان آن را کنترل کرد، رفتار خودمان است، رفتار کلی، واکنش‌های بعدی، خلاقیت، آخرین جزء تئوری انتخاب و ازدواجی موفق و خلاق از جمله موضوع های مورد بررسی در این کتاب است.
کتاب « ازدواج بدون شکست» توسط انتشارات سایه سخن به چاپ رسید و در قالب برنامه «گنجینه کتاب» با حضور حسن ملکیان( مدیر انتشارات سایه سخن) در سیزدهمین نشست خانواده با کتاب معرفی می شود.
کتابخانه فرهنگسرای خانواده(زنده یاد دکتر مهری سویزی) در خیابان سیدجمال الدین اسدآبادی(یوسف‌آباد)، خیابان بیست و یکم، بوستان شفق واقع است و علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن 88706869 تماس بگیرند.
نظر شما