شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۴۸
کد خبر: ۱۲۶۴۵۱
|
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
جدیدترین برنامه از «کشف واقعیت‌های حجاب» نظرات مردم و حاکمیت درباره حجاب را بررسی می‌کند.
مناظره حجاب از نگاه مردم و حاکمیت در فرهنگسرای اندیشه
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، «کشف واقعیت‌های حجاب» سلسله جلساتی است که با هدف پاسخگویی به سوالات و شبهات در موضوع حجاب به همت فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود. در این برنامه اساتید دانشگاه، صاحب نظران و کارشناسان از طیف‌های مختلف فکری مقابل هم قرار گرفته و یک موضوع خاص در حوزه حجاب را نقد و بررسی می‌کنند.

جدیدترین جلسه از این ویژه برنامه با موضوع «روایت مردم، روایت حاکمیت» از مسئله حجاب در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود و دو استاد دانشگاه مهمان برنامه خواهند بود؛ حجت الاسلام ذوعلم عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و محمدحسین بادامچی عضو هیئت علمی موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره محورهایی نظیر «حق تعیین سرنوشت»، «روایت فقهی از حجاب در جامعه»، «بررسی الزام حکومتی حجاب» و… صحبت می‌کنند.

از جمله موضوعاتی که تاکنون در این جلسات مورد بررسی قرار گرفته می‌توان به «منظر اجتماعی حجاب»، «ابعاد فقهی حقوقی»، «فرهنگ و اجتماع» و… اشاره کرد.

موضوع حجاب همواره دارای طرفداران و منتقدینی در سطوح مختلف جامعه و حاکمیت بوده است. برخی معتقدند که روایت حاکمیت از این موضوع روایتی تک بعدی بدون درنظرگرفتن اقتضاعات جامعه است و در نقطه مقابل نقدهایی نیز بر پوششِ گروهی از افراد جامعه وارد می‌شود. از این روی به نظر می‌رسد که تمرکز بر ارائه یک نظریه واحد برای حجاب از سوی مردم و حاکمیت امری مهم و ضروری است.

این جلسه روز سه‌شنبه ۸ شهریورماه از ساعت ۱۴ در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.

ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد است و می‌توانند با حضور در این جلسه سوالات و ابهامات خود را بپرسند. هم‌چنین کسانی که علاقه‌مندند به صورت آنلاین وارد شوند می‌توانند از طریق لینک: https://online.shahramookht.ir/ch/gapogoft وارد شوند.
نظر شما