جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۱۱
کد خبر: ۱۲۶۴۸
|
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۶
با افتتاح فاز 2 بزرگراه شهيد ياسيني؛
معاون فني وعمراني شهرداري تهران از افتتاح فاز 2 بزرگراه شهيد ياسيني در حد‌فاصل ميدان شهيد كلاهدوز تا پل تير‌انداز خبر داد وافزود:با بهره برداري از اين پروژه شبكه بزرگراهي شرق و شمال شرق تهران تكميل شد.
مازيار حسيني در گفت وگو با خبرنگار «شهر» گفت:اين فاز از پروژه شامل احداث 3 دستگاه پل در تقاطع‌هاي مهربار،خاقاني و تير‌انداز و ايجاد 4كيلومتر و 470 متر مسير از بدنه اصلي بزرگراه است.

وي ادامه داد:ايجاد دسترسي‌ها و رمپ و لوپها به طول 9هزار و640 متر و احداث كانال روباز و سرپوشيده به طول 4هزار و470 متر موازي و به صورت جداگانه از بزرگراه و رمپ و لوپ و دسترسي‌ها و پل‌ها، به همراه احداث آبروهاي اتصالي به كانال سرخه‌حصار، ديوارهاي حاشيه جنگل، ديوارهاي بتني و خاك مسلح و ديوارهاي آجري از ديگر اقدامات انجام شده در قالب اين پروژه است.
حسيني هدايت ترافيك عبوري شهري و برون شهري شرق تهران را از جمله اهداف اجراي اين پروژه دانست و تصريح كرد: حذف تقاطع‌هاي حد‌فاصل ميدان كلاهدوز تا پل تير‌انداز،تسهيل دسترسي به خروجي‌ها و پارك سرخه‌حصار و تكميل شبكه بزرگراهي شرق و شمال شرق تهران از ديگر اهداف اجراي اين پروژه است.
معاون فني وعمراني شهرداري تهران در مورد تاثيرات ترافيكي اين پروژه خاطرنشان كرد: با بهره‌برداري از مسير حد‌فاصل شهيد كلاهدوز تا تقاطع تير‌انداز وسايل نقليه عبوري با كمترين زمان تاخير و سرعت بهينه از گره ورودي شرق تهران خارج و يا به آن وارد مي‌شوند.
وي افزود:با توجه به اين كه منتهي‌اليه شرق اين مسير در امتداد بزرگراه تهران – آبعلي و منتهي‌اليه جنوبي آن در مسير بزرگراه بسيج واقع است، به عنوان تكميل كننده حلقه كمربندي داخلي تهران كه مسير كمربندي آزادگان را به شبكه معابر اصلي شرق تهران متصل مي‌كند از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.
وي ادامه داد:از سويي ديگر با بهره‌برداري از اين مسير بخشي از ترافيك عبوري خيابان دماوند و معابر درون شهري به اين مسير منتقل شده و از بار ترافيك اين معابر به ويژه در ساعات اوج تردد مي‌كاهد.

نظر شما