جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۳۸
کد خبر: ۱۲۶۵۶۱
|
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱
یکی از مشکلات همیشگی اکران در سینماهای ایران، نبود تنوع ژانری و رنگ‌‌بندی گونه‌های مختلف سینمایی در اکران بود که دست مخاطبان را در انتخاب فیلم مناسب برای تماشا می‌بست.
فیلم‌های اجتماعی صدرنشین گیشه سینما
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، این مشکل امروز تا حدود زیادی با وجود فیلم‌هایی در ژانرهای مختلف نظیر فیلم‌های اجتماعی، کودک‌ونوجوان و دفاع‌مقدس در کنار فیلم‌های کمدی حل شده است و اتفاقا برخی فیلم‌های غیرکمدی نیز جایگاه خود را در اکران به‌دست‌‌آورده‌اند به‌گونه‌ای‌که فیلم‌های ژانر اجتماعی در سینمایی که با اکران‌ فیلم‌های متنوع دست مخاطب را برای انتخاب باز گذاشته است صدرنشین هستند.
سینمای ایران این هفته درمجموع ۳۶۰هزار مخاطب داشت که فیلم «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار در دومین هفته نمایش خود همچنان در صدر جدول فروش سینما‌ها ماند. ابلق با فروش ۱۱۲هزار قطعه بلیت به ارزش سه‌میلیارد و ۶۵۷میلیون تومان، توانست مخاطبان بسیاری را به سوی خود بکشد. ابلق در اکرانی کمتر از ۲۰ روز به فروشی نزدیک ۹میلیارد تومان دست یافته است و به نظر می‌رسد روند رو به رشد فروش این فیلم، در هفته‌های پیش‌رو حفظ شود. 
«دوزیست» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد، در هفته سوم نمایش با فروش ۸۷هزار قطعه بلیت به ارزش دومیلیارد و ۹۰۹میلیون تومان توانست رتبه دوم جدول فروش سینما‌ها را از آن خود کند. این فیلم که از ۲۰مرداد روی پرده سینماها رفته است، این هفته موفق شد مرز ۱۰میلیارد فروش را رد کند و به موفقیتی غیرقابل‌انتظار دست‌یابد.
به گزارش جام جم ،فیلم سینمایی «انفرادی» اثر سیدمسعود اطیابی در این هفته توانست با فروش ۷۳هزار قطعه بلیت به ارزش دومیلیارد و ۳۲۰میلیون تومان را به فروش برساند. این فیلم که در ژانر کمدی ساخته شده است، سومین فیلم پرفروش هفته و تنها فیلم کمدی است که هنوز روند صعودی فروش خود را حفظ کرده است. انفرادی با فروش این هفته خود در مرز رسیدن به فروش ۶۲میلیارد تومانی قرار گرفت و به نظر می‌رسد قصد ندارد فعلا با پرده سینماها خداحافظی کند. 
چهارمین فیلم پرفروش هفته مانند فیلم اول پرفروش، ساخته یک کارگردان خانم است. «تی‌تی» ساخته آیدا پناهنده با جذب ۳۲هزار تماشاگر و فروش یک‌میلیارد و ۴۰۸میلیون تومانی، در رتبه چهارم جدول فروش هفتگی قرار گرفت. تی‌تی که تقریبا یک ماه است روی پرده سینماهاست، تاکنون حدود ۱۷میلیارد تومان فروخته است و از فیلم‌های موفق اکران مرداد محسوب می‌شود. 
رتبه پنجم فروش هفته هم به یک فیلم اجتماعی دیگر اختصاص دارد. فیلم «علف‌زار» اثر کاظم دانشی با ۲۱هزار قطعه بلیت به ارزش ۷۴۶میلیون تومان توانست در این رتبه قرار بگیرد. این فیلم که از خرداد امسال روی پرده رفته، حدود ۱۹میلیارد تومان فروش داشته است.
نظر شما