پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۵۶۷
|
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
پویش مردمی همسایه که از محرم سال 1399 با شعار محرومیت زدایی در فرهنگسرای اشراق آغاز به کار کرده است، این پویش دوشنبه ها و پنچ شنبه های هر هفته و مناسبت های مذهبی و ملی به طبخ غذا و توزیع بین نیازمندان شهر تهران می پردازد.
محرومیت زدایی محور اصلی فعالیت پویش همسایه فرهنگسرای اشراق
به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی فرهنگ وهنر،   اسم پویش همسایه برگرفته از روایت حضرت زهرا است که فرمودند: «الجارُ ثُمَّ الدّارُ. اوّل همسایه ، سپس خانه خود.» وبا توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص محرومیت زدایی این پویش تشکیل شده است
خدمات این  پویش شامل گند زدایی محله، تهیه و آب گیری میوه تازه برای بیمارستان‌ها در زمان شیوع ویروس کرونا، پخت و پخش غذا در میان نیازمندان استان تهران ، راه اندازی و اشتغال زایی تعدادی از زنان بی‌سرپرست ، برگزاری کلاس‌های کمک درسی برای دانش آموزان محروم، پخش بن نان میان نیازمندان ، آماده کردن وسایل برای جهیزیه برای نو عروسان کم بضاعت  و ...  است
 نحوه شناسایی افراد نیازمند تمام  خانواده هایی که تحت پوشش و کمک قرار گرفته شده اند، لیستی تحت عنوان شناسنامه خانوار برایشان تهیه شده و از روی همان لیست پیگیر وضعیت نیازمندان در زمینه های مختلف می شوند.
شهروندان از طریق صفحه اینستا گرام همسایه hamsayeh.ngo  و شماره تلفن ۰۹۱۲۶۱۰۵۲۵۶می‌توانند در این پویش همکاری کنند.
 گفتنی است، دوشنبه 14 و پنج شنبه 17 شهریور ماه نیز پویش مردمی همسایه با  پخت غذای گرم و توزریع بین محله های تورقوز آباد، پاکدشت، دولتخواه، خاک سفید، ده ترکمن، رودهن، بومهن، نفر آباد شهرری  و ..... می پردازد.
علاقه مندان جهت اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی تهران ، فلکه دوم تهران پارس، انتهای خیابان جشنواره ، خیابان جعفر پناه مراجعه کنند و یا با شماره تلفن 7732413 تماس حاصل نمایند.

نظر شما