شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۲۱
کد خبر: ۱۲۶۵۸۱
|
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹
فرهنگ‌سرای فردوس تور نیم‌روزه سفر به اماکن دیدنی و تاریخی "شهر ری" را برگزار می‌کند.
«ری گردی» با تور تهران‌شناسی فرهنگ‌سرای فردوسبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ فرهنگ‌سرای فردوس در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت شهروندان و هم‌چنین آشنایی آنان با اماکن دیدنی و جاذبه‌های گردشگری کلانشهر تهران، تور یک‌روزه سیاحتی زیارتی "ری گردی" را  روز یک‌شنبه 20 شهریورماه برگزار می‌کند.  


ری یکی از نقاط باستانی و تاریخی ایران، در ناحیه جنوب استان تهران واقع شده است. جاذبه‌های تاریخی شهرستان ری بر جاذبه‌های طبیعی منطقه غلبه دارد. کوه بی بی شهربانو در شمال شرقی و کوه آزاد در 21 کیلومتر جنوب غربی آن قرار گرفته است. سابقه تاریخی و قدمت سکونت در این منطقه به دوره قبل از اسلام باز می‌گردد و اغلب با این حال آثار باستانی این منطقه، مربوط به دوره صفویه و قاجاریه است که در روستاهای منطقه پراکنده‌اند.


شهرستان ری را می‌توان به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری استان معرفی کرد که تمرکز جاذبه‌ها و مجاورت آن‌ها با یکدیگر و سهولت دسترسی به شهر، بر پتانسیل گردشگری منطقه افزوده است. مهم‌ترین جاذبه شهرستان ری در سطح ملی، آرامگاه شاه عبدالعظیم حسنی است. آتشگاه‌های قدیمی، تپه‌های باستانی، قلعه‌های قدیمی و دیگر مناطق تاریخی از مهم‌ترین دیدنی‌های شهرستان ری به شمار می‌آیند که از قدمت تاریخی و اهمیت فراوان برخوردارند.


علاقه‌مندان برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09126181904(خانم اکبرزاده) تماس بگیرند.




نظر شما