جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۱۷
کد خبر: ۱۲۶۶۷۶
|
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
بدرقه زائران اربعین در میدان آیینی امام حسین(ع) و برگزاری مراسم چهل و سومین سال ارتحال آیت الله طالقانی در مجموعه فرهنگی تاریخی سعد آباد از برنامه های مدیریت فرهنگی هنری منطقه 12 است.
برگزاری دو رویداد آیینی و فرهنگی در شهر تهرانبه گزارش پایگاه تحلیل خبری فرهنگ و هنر؛ مراسم بدرقه زائران راهپیمایی اربعین حسینی با حضور بیش از 600 زائر دلباخته در روز جمعه 18 شهریور ساعت 6 صبح از میدان آئینی امام حسین (ع) به سمت کربلا معلی و همراه با قرائت زیارت عاشورا و ذکر خوانی برگزار می شود .

هم چنین همزمان با چهل و سومین سالگرد درگذشت آیت‌الله سید محمود طالقانی، مراسم بزرگداشت این عالم مجاهد در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برگزار می‌شود.

جلسه ستاد بزرگداشت چهل و سومین سالگرد درگذشت ابوذر زمان آیت‌الله سیدمحمود طالقانی نخستین امام جمعه بعد از انقلاب و رئیس شورای انقلاب با حضور نمایندگان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، پژوهشکده تاریخ معاصر، بنیاد شهید و امور ایثارگران و سیدمهدی طالقانی فرزند آیت‌الله طالقانی در پژوهشکده تاریخ معاصر برگزار شد.

در این جلسه مقرر شد مراسم چهل و سومین سالگرد درگذشت آیت‌الله طالقانی با برپایی نمایشگاه عکس‌های کمتر دیده شده از او و با سخنرانی شخصیت‌های فرهنگی و تاریخ‌پژوهان، روز شنبه - ۱۹ شهریور - از ساعت ۱۶ در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد واقع در منطقه تجریش برگزار شود.

عالم مجاهد و مفسر قرآن، آیت‌الله سید محمود علایی طالقانی، از پیشروان بازگشت به قرآن و تلفیق دین و سیاست در دوران معاصر به شمار می‌رود. زندگی مبارزاتی طولانی وی، که از اعتراض به کشف حجاب رضاخانی آغاز و تا واپسین لحظات حیاتش تداوم یافت، خود نمادی روشن از این تلفیق تاریخی است. جاذبه شخصیتی و شرح صدرش، برای آیت‌الله طالقانی نزد تمامی جریانات و گروه ها احترام و وجهه‌ای بلیغ پدید آورده بود، وجاهتی که نهایتاً توسط او، هزینه پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی شد.

برگزاری دو رویداد آیینی و فرهنگی در شهر تهران
نظر شما