يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۰۶
کد خبر: ۱۲۶۷۰۰
|
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز جمعه با حضور در شهرستان شوش، از حرم حضرت دانیال نبی(ع) و طرح توسعه‌ای آن دیدن کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از حرم دانیال نبی(ع) در شوش و طرح توسعه‌ای آن دیدن کردبه گزارش ایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، محمدمهدی اسماعیلی صبح روز جمعه در ادامه برنامه‌های سفر ۲ روزه خود به خوزستان، وراد شهرستان شوش شد.و ضمن بازدید از حرم دانیال نبی(ع)، وضعیت زیرساخت‌ها و فضای توسعه‌ای حرم مطهر را مورد بررسی قرار داد.

ایرنا به نقل از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشت:  کارگروه مشترکی با وزارت میراث فرهنگی و گردشگری تشکیل خواهد شد و توسعه حرم دانیال نبی(ع) در دستور کار قرار خواهد گرفت.

در این بازدید امام جمعه شوش، توضیحاتی درباره حرم و فعالیت‌های صورت گرفته در این حرم ارایه کرد.

در ادامه نشستی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده شهرستان‌های شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی اجتماعی استاندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان، مدیرکل اوقاف، امام جمعه و فرماندار شهرستان، درباره مسایل فرهنگی شهرستان شوش برگزار شد.

گزارش ایرنا حاکیست: اسماعیلی همچنین صبح امروز با حضور در بیت حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان، با وی دیدار و در رابطه با موضوعات حوزه فرهنگ و هنر، گفت‌وگو کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سفرهای استانی خود، عصر روز پنجشنبه از طریق فرودگاه آبادان، به خوزستان سفر کرده است. وی در این سفر ۲ روزه علاوه بر بررسی وضعیت خدمت‌رسانی به زایران اربعین حسینی در مرز شلمچه و چذابه، از موکب‌های فرهنگ و هنر این وزارتخانه در این پایانه‌های مرزی، نشست‌هایی را با مسوولان استانی و فرهنگی خوزستان برگزار خواهد کرد.

بازدید از موکب‌ها و بررسی وضعیت خدمت رسانی به زایران اربعین حسینی در پایانه شلمچه، بررسی وضعیت فرهنگسرای نیمه تمام آبادان، و دیدار با خانواده هنرمند فقید احمد یلالی از پیشکسوتان جنگ تحمیلی و یکی از مدیران فعال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آبادان از دیگر برنامه نخستین روز سفر استانی وزیر فرهنگ به استان خوزستان بود.

دیدار با نماینده ولی فقیه در خوزستان، دیدار با امام جمعه رامهرمز، بازدید از فرهنگسرای شهرستان هفتکل، افتتاح پروژه خانه هنر مسجدسلیمان از برنامه های روز دوم سفر استانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

حرم دانیال نبی(ع) در حاشیه رودخانه شاوور در مرکزشهر تاریخی شوش در شمال خوزستان واقع است. حضرت دانیال نبی ( ع ) یکی از پیامبران بنی اسراییل در زمان " بخت النصر" بود که به گفته مورخان حکمت بالغه‌ای در تعبیر و تاویل خواب داشت.

 
 

نظر شما