جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۴۵
کد خبر: ۱۲۶۷۴۴
|
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳
بیش از ۱۵۰ هنرمند تئاتری کشور در قالب کاروان «آیینه‌داران آفتاب» روز شنبه ۲۶ شهریورماه هم‌زمان با اربعین حسینی با اجرای برنامه‌های آیینی و عاشورایی از میدان امام حسین (ع) با موکب‌های سیار به سمت حرم عبدالعظیم حسنی خواهند رفت.
موکب‌های سیار هنرمندان تئاتر کشور تا شهرری در روز اربعینبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، از ستاد خبری مراسم آیینه‌داران آفتاب، مدیر اجرایی این کاروان با اشاره به مشارکت هنرمندان تئاتر در راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی، از اجرای ۷ ساعته هنرمندان تئاتری در مسیر میدان امام حسین (ع) به حرم عبدالعظیم حسنی خبر داد و گفت: کاروان هنرهای نمایشی آیینه‌داران آفتاب در واقع رویداد و برنامه‌ای است که قرار است در مراسم آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعین در شهر تهران اجرا شود.

امیرحسین شفیعی افزود: سال‌هاست علاقه‌مندان به مکتب امام حسین (ع) و سیدالشهدا که سعادت حضور در پیاده‌روی اربعین کربلا را ندارند با طی کردن مسیر میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم تحت عنوان جاماندگان و به نیت و قصد پیاده‌روی اربعین اقدام کنند اما نکته قابل‌توجه این است که در این مراسم بزرگ و حماسی بی‌تردید جای برنامه‌های هنری بسیار خالی بود که باتدبیر اداره کل هنرهای نمایشی طرح و ایده‌ مبنی بر چگونگی ایفای نقش هنرهای نمایشی در این مراسم معنوی که پس از جلسات مختلف و اتاق فکرهای متعدد با کارشناسان و مسئولین امر درنهایت به ایده کاروان آیینه‌داران آفتاب رسیدیم.

طراح و مدیر اجرایی کاروان آیینه داران آفتاب ادامه داد: قرار است در این مسیر کاروانی متشکل از ۱۵۰ هنرمند از اقصی نقاط کشور و شهر تهران که در بخش‌های مختلفی چون آیین‌های عاشورایی، تعزیه، نقالی، پرده‌خوانی، پرفورمنس‌های مختلف و بازسازی اسرای دشت کربلا فعالند در این مسیر، شکل بگیردد. تلاشمان این است که با محصول هنری برآمده از ایده خلاقانه و جدید در این مراسم حماسی و معنوی شرکت کنیم. به همین دلیل تصمیم گرفته شد این کاروان ساعت ۷:۳۰ صبح از میدان امام حسین (ع) حرکت خود را آغاز کند. کاروانی همراه با موکب‌های سیار که از میدان امام حسین، میدان شهدا، میدان شوش، فدائیان اسلام عبور کرده و در نهایت با اجرای ۷ ساعته برنامه به حرم عبدالعظیم حسنی برسد.

ایرنا افزود: کاروان آیینه‌داران آفتاب به همت اداره کل هنرهای نمایشی و با مشارکت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و انجمن هنرهای نمایشی استان تهران روز شنبه ۲۶ شهریورماه هم‌زمان با اربعین حسینی با بیش از ۱۵۰ هنرمند تئاتری از ساعت ۷:۳۰ صبح در بخش‌های مختلفی چون آیین‌های عاشورایی، موکب‌های سیار، گروه‌های تعزیه، مقتل خوانی، روایتگری، تئاتر خیابانی طی ۷ ساعت اجرا از میدان امام حسین (ع) به مقصد حرم عبدالعظیم حسنی همراه با جاماندگان اربعین به اجرای نمایش و آیین‌های عاشورایی می پردازند.
نظر شما