پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۱۶
کد خبر: ۱۲۶۷۹۷
|
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹
نمایشگاه گروهی نقاشی خط " پرسه تا پاییز" تا تاریخ 29 شهریور ماه ، در نگارخانه آفرینش نقش فرهنگسرای اشراق برگزار می شود
نمایشگاه پرسه تا پاییز در آفرینش نقشبه گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی فرهنگ وهنر، نمایشگاه گروهی نقاشی خط که از آثار هنرمندان و هنرجویان موسسه فرهنگی هنری گنجیه نقش باران به سرپرستی کاوه کیانی تا تاریخ 29 شهریور ماه در نگارخانه آفرینش نقش اشراق برگزار می شود
در این نمایشگاه 37 اثر  برگزیده در ابعاد مختلف، از هنرمندان همچون سعید نقاشیان، رسول اولیا زاده ، کاوه کیانی  و .... با سبک های متنوع همچون امیرسیونیسم، انتزاعی، رئال و سورئال در تکنیک های نقاشی خط، عکاسی و نقاشی خط، تایپ گرافی،  و ....  تا 29 شهریور ماه در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد.
گفتنی است، عکاسی امپرسیونیسم یک سبک هنری منحصر به فرد است که هنرمند را تشویق به شکستن قوانین می کند، در واقع با کم کردن وضوح تصویر و حرکات و کشیدن خطوط و تاکید تاثیر نور بر اشیا در فرآیند ثبت خلاق یک اثر هنری بهره می جوید. امپرسیونیست, مهمترین پدیده ی هنر اروپائی در سده ی نوزدهم و نخستین جنبش نقاشی مدرن به شمار می رود, که هسته ی اصلی و اولیه ی این جنبش را مونه رنوار و سیسیلی شکل دادندیک امپرسیونیست واقعی به دنبال این بود تا دریافت بصری وآنی از یک صحنه ‏‏‏‏‏‏‏(به خصوص منظره ی طبیعی) را به تصویر بکشد.رنوار با ‏‏‏‏‏‏‏(رنگ گزینی رنگین کمانی) و زدودن رنگ های تیره از سایه ها و حذف خطوط مرزی اشیا، گام بلندی در این زمینه برداشت.نقاشی امپرسیونیستی شامل ضربه های سریع قلموست که شیبه حرکت و بوکه هستند که برداشت آنی نقاش در لحظه از منظره ست
تایپوگرافی یا نویسه‌نگاری هنر و فن حروف‌چینی (حروف‌نگاری) برای نمایش زبان است. هنر چیدمان حروف برای زبان تصویری. تقویت ویژگی بصری حروف و نزدیک کردن نوشتار به وجه تصویری. چینش حروف شامل حالت قلم، پوینت، مقدمه (فاصلهٔ خط) می‌شود
 همچنین ،کاوه کیانی موسس مجموعه فرهنگی و هنری گنجینه نقش باران، انتشارات فیروز باران و عضو فعال انجمن طراحان گرافیک
از دوران کودکی دغدغه‌ی ثبت دنیای اطراف را در سر می‌پروراند و این نیاز هنری بعدها او را به عکاسی قابل تبدیل کرد که قاب‌هایی از آن را می‌توان در کتاب عاشقانه‌ها به تماشا نشست.
نمایشگاه بانو از او که در کشور فرانسه برگزار شد ، تصویری شفاف و شایستة توجه از عزت و شکوه «بانو»ی ایرانی بود.
هم‌چنین ذهنی بی‌تاب نوشتن و سرودن مهمان اوست که اشعار و دل‌نوشته‌هایی را به همراه دارد. بخشی از این اشعار در کتاب چله‌ی اول به چاپ رسیده‌است.
نمایشگاه پرسه در پاییز مجموعه ای از آثار نقاشی و نقاشی‌خط‌های از هنرمندان جوان است که به همت و حمایت کاوه کیانی جمع آوری و به معرض نمایش قرارداده شده است.
علاقه مندان جهت بازید از نمایشگاه گروهی "پرسه تا پاییز" تا تاریخ 29 شهریور، ساعت 10تا 18 به نشانی تهران، فلکه دوم ،انتهای جشنواره، خیابان جعفر پناه ،نگارخانه نقش آفرینش فرهنگسرا اشراق مراجعه کنند ویا با شماره تلفن 77782211 تماس بگیرید.
نظر شما