شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۵۳
کد خبر: ۱۲۷۱۹۷
|
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶
معاون هنری معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با صدور پیامی درگذشت سیدرضا موید، شاعر آیینی اهل بیت(علیهم السلام) را تسلیت گفت.
پیام تسلیت معاون هنری سازمان به مناسبت درگذشت سیدرضا موید
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،در بخشی از این پیام آمده است: موید زبان گویای اهالی ولایت اهل بیت(علیهم السلام) است و به مصداق «نَزُل بِه روحُ القُدُس عَلی لِسانِه» می‌سرود. شاهد بزم شهیدانی بود که شمع وار در سوگشان سوخت و سرود. «گل های  اشکش»، بوستانی از لاله های داغدار غزل و مثنوی و ... را آب می داد و «سفینه‌های نور» را بر موج سرشک او جاری می‌ساخت و چامه‌هایش «چکامه عشق حسینی» و «نغمه های ولایت» بود.

متن کامل پیام تسلیت  امیرحسین سمیعی در سوگ استاد سید رضا موید به این شرح است:

«پیش و پسی بست صفت اولیا
پس شعرا آمد و پیش انبیاء»  
                    نظامی گنجوی

«مویّد» اسمی است که مسمایش شاعریست که تاییدات الهی و اولیاء به وی به ویژه ثامن الحجج(علیه السلام) را با خود دارد. «موید»، مویَّد از طرف خداست. زبان گویای اهالی ولایت اهل بیت(علیهم السلام) است و به مصداق «نَزُل بِه روحُ القُدُس عَلی لِسانِه» می‌سرود. شاهد بزم شهیدانی بود که شمع وار در سوگشان سوخت و سرود. «گل های  اشکش»، بوستانی از لاله‌های داغدار غزل و مثنوی و ... را آب می داد و «سفینه‌های نور» را بر موج سرشک او جاری می‌ساخت و چامه‌هایش «چکامه عشق حسینی» و «نغمه های ولایت» بود.
داغ او سوگوارمان کرد. ما به ساحت مقدس ولی الله الاعظم و نایب برحقّش و تمام اهل ادب و آداب دینی تسلیت عرض می‌کنیم و علوّ درجه برای آن مرحوم را از بارگاه احدیت مسئلت داریم. 
خدایش با اولیا محشور گرداند و امید که نسل جوان ما با توفیق الهی از آثار نغز و پرمغز این سلاله زهرا(س) مست فیض و مستفیض گردد. بقای عمر بازماندگان و فرزندان برومندش را که همه از قبیله عشق و اشک اند از باری تعالی خواستاریم. 
16 مهر 1401/ معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران

نظر شما