پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۵
کد خبر: ۱۲۷۳۸۶
|
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
فاطمه محمدی کارشناس حوزه کتاب و کتابخوانی هرشب یکی از داستان های زندگی پیامبر اکرم (ص) را برای شهروندان روایت می کندو کتاب های مختلفی را در این زمینه معرفی می کند.
آشنایی با سیره زندگی پیامبر اکرم (ص) با خوانش کتاب در جشنواره ایران عزیز
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، یکی از بخشهای برنامه های جشنواره ایران عزیز در بخش استیج معرفی و خوانش کتاب توسط فاطمه محمدی کارشناس حوزه کتاب و کتابخوانی است . باتوجه به اینکه یکی از اهداف این جشنواره معرفی زندگی  پیامبر اکرم (ص) و نگاه اسلام به حوزه خانواده است ، هر شب برش هایی از  یک  کتاب با موضوع شناخت  ابعاد زندگی حضرت محمد (ص) خوانش می شود .
 فاطمه محمدی کارشناس حوزه کتاب و کتابخوانی گفت ؛ کتاب های مختلفی در حوزه دین اسلام و حضرت محمد(ص) انتخاب شده است که از جمله آنها می توان از کتاب اینک آن یتیم نظر کرده نوشته محمد رضا سرشار ،راهبرداقتصادی پیامبر(ص) نوشته حمید سبحانی صدر ، محمدآخرین آفتاب نوشته مهدی  قزلو اشاره کرد که در شب های قبل به شهروندان معرفی  شده است.    
وی افزود موضوعات این کتاب ها درباره  اقتصاد اسلامی و درباره نگاه حضرت محمد(ص) به خانواده و بخشهای مختلف زندگی پیامبراکرم با رویکرد دین اسلام و دعوت مردم به دین اسلام و همچنان زمان تولد حضرت محمد(ص) است.
محمدی ادامه داد،در بخش انتخاب کتاب هم کتابهایی را برگزیدیم که کمی قابل فهم تراست  و حوزه آن عمومی تر و قلم های آن به نسبت  روان تر باشد و از بین نویسنده هایی نامی این انتخاب صورت گرفت  وکودکان و نوجوان را در معرفی آثار در نظر گرفتیم تا تاثیر خوبی در بین مخاطبان داشته باشد.

کارشناس حوزه کتاب درباره بخش معرفی کتاب درجشنواره ایران عزیز گفت:  معرفی کتاب  دراین فضا بسیار کار سختی است به جهت اینکه  مردم برای تماشای برنامه شادو سر گرم کننده آمده اند و وقتی با بخش جدی مواجه می شوندکمی جا میخورند.ولی بعد از اجرای این برنامه خصوصا در بخش تلویزیونی دراین شب ها  با  واکنشهای بسیار خوبی از مخاطبان رویه رو شدم و اغلب نام کتاب و نام ناشر را از من سوال می کردند تا کتاب را تهیه و مطالعه کنند .احساس میکنم  که برنامه مخاطب خاص خود را پیدا کرده است  .حالا باید صبرکنیم و باز خوردهای مردم را بیشتر شاهد باشیم .
 محمدی در ادامه در خصوص برگزاری جشنواره اقوام  گفت :در شرایط فعلی جامعه و  مردم به نشاط نیاز دارند و این برنامه  به نشاط و شادی جمعی و تخلیه هیجانات کمک کرد. این کنار هم قراردادن اقوام مختلف در کنار هم ایده بسیار خوبی بود و بربخش جذاب برنامه  افزوده است و انتخاب سارمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز به عنوان متولی این جشنواره اقدام مبارکی است .

محمدی در خصوص اجرای برنامه های حوزه کتاب در فرهنگسرا ها ی تهران گفت :  به علت شیوع کرونا  و مردم محور بودن فضای کتابخانه ها مدتی برنامه حوزه کتابخوانی به وقفه افتاد .مردم بیشتربه فضاها و بسترهای مجازی روی آوردندو سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز در این زمینه قدم های خوبی برداشت .

وی ادامه داد ؛  مطالعه در فضای الکترونیکی هم به خاطر آسیب های که مغز و چشم واردمی کند و هم به خاطر اینکه خیلی ها تمایلی برای استفاده از فضای الکترونیکی ندارد برای طولانی مدت کارساز نیست و همین اتفاق سبب شد که برای مدتی سرانه مطالعه  در کشور کاهش یابد.  امیدوارم که نشست ها و معرفی کتاب ، نقد و بررسی کتاب ، دور هم خوانی ها  دوباره در فرهنگسرا ها و مراکر فرهنگی آغاز شودو نویسندگان و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی بتوانند از این فضا استفاده کنند.

علاقه‌مندان برای بهره بردن از برنامه‌های جشنواره «ایران عزیز» می‌توانند از ۲۰ تا ۲۹ مهرماه هر روز از ساعت ۱۵ تا ۲۲ به دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر) واقع در تهران، انتهای بزرگراه همت غرب مراجعه کنند. همچنین اطلاعات تکمیلی در پرتال جشنواره به نشانی iran.farhangsara.ir در دسترس علاقه‌مندان است.


نظر شما