شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۴۸
کد خبر: ۱۲۷۴۰۹
|
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
در فرهنگسرای اندیشه بررسی می شود
ویژه برنامه بازاندیشی مهاجرت در جدیدترین جلسه خود سراغ موضوع مهاجرت نخبگان حوزه فناوری اطلاعات رفته است.‌
بررسی دلایل مهاجرت نخبگان حوزه فناوری اطلاعاتبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، سلسله جلسات بازاندیشی مهاجرت با هدف شناسایی دلایل مهاجرت نخبگان، زمینه‌ها و بسترها و راهکارهای مقابله با این موضوع به همت فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.
در این جلسات، نخبگان، اساتید دانشگاه چهره‌های علمی و کسانی که در خارج از ایران تحصیل و زندگی کرده‌اند در قالب میزگرد گفت‌وگو محور به سوالات و شبهات این پدیده پاسخ می‌دهند.
جدیدترین جلسه بازاندیشی مهاجرت سراغ موضوع «مهاجرت نخبگان حوزه فناوری اطلاعات» رفته و با حضور دو چهره سرشناس این عرصه به بررسی زمینه‌ها و دلایل این موضوع پرداخته است.
دکتر رضا زنگنه مطلق دکتری مهندسی برق الکترونیک، مدیر توسعه تجاری و عضو هیات علمی دانشگاه و دکتر جواد وحیدی عضو هیات علمی گروه علوم کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت مهمان این قسمت از برنامه خواهند بود که به صورت حضوری در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود. حمید یزدانیان نیز اجرای این جلسه را برعهده دارد.
با پیشرفت تکنولوژی در دهه اخیر و نیاز فراینده مخاطبان به فناوری اطلاعات سیر مهاجرت نخبگان در این رشته تحصیلی رشد بسیار چشمگیری پیدا کرد، به طوری که بسیاری از شرکت های بزرگ این حوزه در کشورمان نسبت به خروج مهندسین خود ابراز نگرانی می‌کنند.
براساس این گزارش جلسه بازاندیشی مهاجرت با موضوع نخبگان حوزه فناوری اطلاعات روز سه شنبه ۲۶ مهرماه از ساعت ۱۴ الی ۱۶ در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود. ورود برای عموم علاقه‌مندان بلامانع است.
نظر شما