پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۰۷
کد خبر: ۱۲۷۴۹۱
|
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۸
استقبال مخاطبان از جشنواره ایران عزیز
جشنواره «ایران عزیز» به مناسبت هفته وحدت در حالی از بیستم مهرماه در محل دریاچه شهدای خلیج فارس( دریاچه چیتگر) برگزار شده است که روزانه مخاطبان زیادی از غرفه‌های محصولات و صنایع دستی اقوام دیدن می کنند و با رسم و سوم آن‌ها آشنا می‌شوند. این جشنواره در روزهای پایانی هفته میزیان اقوام لر، بختیاری و جنوبی‌ها خواهد بود.
به گزارش رسانه خبری فرهنگ و هنر، حمید رضا خونویی رییس فرهنگسرای خاوران و دبیر بخش محتوایی جشنواره «ایران عزیز» در خصوص برگزاری این جشنواره گفت: حضور  اقوام ایرانی در محل دریاچه شهدای خلیج فارس فرصتی برای آشنایی مردم با قومیت‌های متفاوت ایرانی است، در همین راستا این جشنواره در دو بخش نمایشگاهی و استیج در حال برگزاری است و تا کنون با استقبال مناسبی از سوی شهروندان روبرو بوده است.

وی با بیان اینکه همزمان با ایام ولادت پیامبر گرامی اسلام  ایجاد همدلی و همبستگی مهمترین هدف هفته وحدت است؛ برقراری فضای نشاط در جامعه به همراه ارایه اطلاعات و پیوست محتوایی در خصوص اقوام را، از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد و افزود: به همین منظور هر روز از روزهای برگزاری این جشنواره  از 20 تا 29 مهرماه به نام یکی از اقوام اختصاص داده شده است و متناسب با آن روز اطلاعاتی در خصوص مفاخر آن قوم مثل قهرمان‌های ملی، شخصیت علمی،فرهنگی،دینی، نخبگان و اندیشمندان ارایه می‌شود.

وی تصریح کرد: پرداختن به موضوعاتی نظیر آشنایی حاضران با سبک موسیقی، هنرمندان، میراث فرهنگی ، پراکندگی جمعیت، بازی‌های محلی- بومی و همچنین شهدای آن قوم از دیگر اطلاعاتی‌ست که در دو بخش استیج و رادیو نمایشگاه به سمع و نظر بازدیدکنندگان می‌رسد.

خونویی در ادامه گفت: با توجه به پراکندگی اقوام ایرانی، به نوعی همه استان‌های ایران در جشنواره «ایران عزیز» حاضر هستند. روز اول برگزاری این نمایشگاه تا به امروز 27 مهرماه، مختص اقوام عرب، آذری، کردها، بلوچی‌ها، خراسان، ترکمن، قشقایی، گیلکی، مازنی‌ها بوده  و دو روز  آخر هفته به ترتیب مختص لر و بختیاری ها، و در روز آخر جمعه 29 مهرماه مختص جنوبی‌های خونگرم خواهد بود.
جشنواره «ایران عزیز» از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از ۲۰ تا ۲۹ مهر ماه هر روز از ساعت ۱۵ تا ۲۲ در دریاچه شهدای خلیج فارس میزبان شهروندان خواهد بود.

بخش استیج این جشنواره از ساعت ۱۸ تا ۲۲ با اجرای برنامه‌های متنوع میزبان مخاطبان کودک و بزرگسال است. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به اجرای موسیقی اقوام، کتابخوانی در خصوص آشنایی با سیره زندگی پیامبر اکرم (ص)، نمایش مستند کوتاه، برنامه ویژه کودکان، قرعه کشی و جایزه به حاضران... اشاره کرد. همچنین هر روز تعدادی از هنرمندان و خوانندگان کشور با حضور در جشنواره به اجرای موسیقی خواهند پرداخت.

در حاشیه دریاچه چیتگر نیز حدود 350 غرفه پیش‌بینی شده که محصولات فرهنگی و صنایع دستی، محصولات غذایی، پوشاک و به طور کلی آداب و رسوم اقوام گوناگون را به نمایش گذاشته است.

نظر شما