جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۲۲
کد خبر: ۱۲۷۵۰۱
|
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹
سرپرست گروه موسیقی «دوست‌لیق» که در جشنواره وحدت اقوام ایرانی با عنوان «ایران عزیز» به اجرای برنامه پرداخت، گفت: موسیقی محلی تنها یک موسیقی نیست بلکه نشانه‌ای از یک موقیعت جغرافیایی است که با اجرای آن مردم به آن خطه سفر می‌کنند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر ، گروه موسیقی «دوست‌لیق» از ترکمن صحرا در جشنواره وحدت اقوام ایرانی با عنوان «ایران عزیز» روی صحنه رفت. مسعود مفیدی سرپرست این گروه گفت: دوست لیق به معنی دوستی است. گروه ما از دو نوازنده کمانچه و دوتار؛ آقایان میثم شاعری و حامد پدری و یک خواننده آقای محمد شیخمان تشکیل شده است.
وی افزود: من به عنوان سرپرست گروه کار تنظیم و آهنگسازی را انجام می‌دهم. خواننده پاپ ترکمن نیز هستم.
مسعود مفیدی بیان کرد: موسیقی اقوام برای مردم همیشه جذاب بوده است چون این دست از موسیقی‌ها کمتر شنیده می‌شود برای همین برای مخاطبان تازگی دارد. موسیقی محلی تنها یک موسیقی نیست بلکه نشانه‌ای از یک موقیعت جغرافیایی است که با اجرای موسیقی انگار مردم به آن خطه سفر می‌کنند. موسیقی اقوام چون از دل فرهنگ مردم ایران می‌آید با سلیقه و ذائقه مردم سازگاری دارد.
وی در ادامه بیان کرد: این دست از جشنواره‌ها  فرصت بسیار خوبی است تا اقوام مختلف در کنار هم حضور داشته باشند و هر قومی از فرهنگ، هنر و موسیقی خود بگوید. کنار هم قرار گرفتن قومیت‌های مختلف در این جشنواه‌ها شکلی از اتحاد را نشان می‌دهد.
سرپرست گروه موسیقی «دوست‌لیق» در پایان گفت: ما هر سال در این دست از جشنواره‌ها شرکت می‌کنیم.گروه‌های موسیقی از جاهای مختلف در این جشنواره شرکت می‌کنند. گروه‌ها با هم آشنا می‌شوند و مردم با سازهای مختلف آشنا می‌شوند. همه نوع موسیقی‌ها به نوعی با هم ارتباط دارند. هم از لحاظ اشعاری و هم موسیقیایی یک جایی بهم وصل می‌شوند که این اتحاد و همبستگی را ایجاد می‌کند.
وی در آخر تاکید کرد، امیدوارم چنین جشنواره هایی بسیار  گسترده تر برگزار شود و  حتی در سطح بین المللی شاهد برپایی چنین جشنواره هایی باشیم تا  دیگر کشورها  که طالب موسیقی اقوام  هستند و حتی برای آن  هزینه می کنند از آن بهره مند شوند.
علاقه‌مندان برای بهره بردن از برنامه‌های جشنواره «ایران عزیز» می‌توانند از تا ۲۹ مهرماه هر روز از ساعت ۱۵ تا ۲۲ به   دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر) واقع در تهران، انتهای بزرگراه همت غرب مراجعه کنند.

نظر شما