جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۲۷
کد خبر: ۱۲۷۵۰۳
|
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی : حضور شرکت های دانش بنیان در جشنواره عزیز می تواند به ارتقا محصولات و کالاهای عرضه شده در نمایشگاه کمک کند.
حضور شرکت های دانش بنیان می تواند به ارتقا محصولات کمک کند/// ایران عزیز
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،اقبال شاکری نماینده مردم تهران در  مجلس شورای اسلامی درباره جشنواره ایران عزیز گفت : کشور ما ترکیبی از جمعیت ها و قوم های مختلف است که  با هم متعهد و یکپارچه هستند و ظرفیت لازم  را برای  استفاده از تمام توانایی های  کشورتامین می کنند.
 شاکری افزود؛ شما اگر تاریخ پیشینیان را بررسی کنید متوجه خواهید شد که  این اقوام بودند سال های گذشته مدافع سرزمین ایران بودند علی الخصوص اقوامی که د ر مرزهای ایران زمین زندگی می کردند قوم هایی بودند که از تمامیت ارضی دفاع کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد ؛ یکی از مزایای چشنواره اقوام وحدت ایرانی این است که ظرفیت های اقوام  نشان داده می شود.وظیفه ما  مسئولین  این است که این ظرفیت های فرهنگی ، اقتصادی ، اجتماعی و تولیدی سراسر ایران  را شناسایی کنیم و به آنها   کمک کنیم که به مرحله تجاری سازی بینجامد  یعنی  تولیدات و محصولات آنها را در معرض دید و خرید و بازدید مردم قرار بدهیم. هر کدام از این افراد درجشنواره نمایندگی یکی از قوم ها ی کشور را به عهده دارند.
شاکری ضمن تقدیر از دست اندرکاران جشنواره ایران عزیز گفت : سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران کار عظیمی  را انجام داده است و کیلومترها غرفه دائر کرده است و در یکی از جزایر دریاچه شهدای خلیج فارس برنامه های شاد و سرگرم کننده را ابرای شهروندان برگزار می کند  که حضور این جمعیت عظیم نیز نشان از عملکرد خوب این سازمان است .

وی ضمن ارائه  پیشنهاد در خصوص برگزاری جشنواره ها گفت: باید جشنواره و برنامه های این چنینی  را توسعه دهیم و از بخش خصوصی و ودولتی بخواهیم که بانی این کار باشند یعنی به صورت مستمر و سالیانه در مکان های  مختلف آن را برگزار کنیم و از حضور شرکت های دانش بنیان در این اتفاقات استفاده کنیم .شرکت های دانش بنیان می توانندعلم و دانش خودشان رادر ظرفیت های اقوام ممزوج کند تا  کالاهای آنها با کیفیت بالاتر و مرغوبیت بیشتر عرضه شود.که البته تعدادی از این شرکت ها در این جشنواره حضور داشتند امیدوارم این اتفاقی که  امروز انجام شده است مبنای اتفاقات بهتری در آینده باشد.

این نماینده مجلس  در ادامه تاکید کرد ؛ می توان این نمایشگاهها را یه نمایشگاه دائمی در همه روزهای سال  تبدیل کرد. حتی می تواند در همین دریاچه خلیج فارس باقی بماند .
 شاکری در آخر تاکید کرد که ؛ استقبال شهروندان از این جشنواره نشان می دهد مردم به موضوعات اجتماعی و فرهنگی که به تمدن و کشور ما مرتبط است  علاقمند هستند و باید آن را خود جوش کردتا به صورت سالی چند بار در مکان های مختلف برگزار شود.
علاقه‌مندان برای بهره بردن از برنامه‌های جشنواره «ایران عزیز» می‌توانند از ۲۰ تا ۲۹ مهرماه هر روز از ساعت ۱۵ تا ۲۲ به دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر) واقع در تهران، انتهای بزرگراه همت غرب مراجعه کنند.  
نظر شما