جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۳۸
کد خبر: ۱۲۷۵۴۱
|
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵
هنرمندان صنایع دستی ایران به جای اینکه صنایع خود را فقط در محلات و مناطق خودشان عرضه کنند می توانند آن را به تمام ایران عرضه کنند .
صنایع دستی اقوام می تواند به چرخه اقتصادی کشور کمک کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، سیدجعفر تشکری هاشمی عضو شورای اسلامی شهرداری تهران گفت:خیلی خوشحال هستم که سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران این برنامه شاد و سرگرم کننده را برای مردم شهر فراهم کرده است .

وی افزود ؛ آن چیزی که جامعه ما بیش از هر زمانی به آن نیاز دارد شادی ، خوشحالی و حس مشارکت مردم در کنار یکدیگر است .اقوام ایرانی هرکدام دارای مجموعه ای از ارزشهای تاریخی ، فرهنگی در طول دهها، صدها و  هزاران سال گذشته است که اینها باید به اشنراک گذاشته شود.  این فرصت و امکان خیلی خوب فراهم شده است تا اقوام ایرانی تاریخ و تمدن خود رابرای دیگران به نمایش بگذرانند. از سوی دیگر فضای شاد و پرنشاطی که وجوددارد می تواند برای خانواده هایی که در روز تعطیل نیاز به تحرک و شادی در کنار فرزندانشان دارند بسیار مفید باشد.این فضا هم می تواند اقوام ایرانی را به هم نزدیک کند و  هم می تواند دلبستگی ها و علاقمندی ها را افزایش دهد و اوقات فراغت مردم را پر کند.

تشکری هاشمی به بخش اقتصادی جشنواره ایران عزیز اشاره کرد و افزود؛ اگر این نوع برنامه ها با آینده نگری بیشتری صورت گیرد شاید تهران را بتوانیم به عنوان قطب اقتصادی کشور معرفی کنیم . به خصوص  اینکه اقوام ایرانی بتوانند در حوزه صنایع دستی محصولات را عرضه کنند که همین امر موجب  ایجاد اقتصاد پویا تر در کشور می شود. هنرمندان صنایع دستی به جای اینکه  صنایع خود را فقط در محلات و مناطق  خودشان عرضه کنند می توانند آن را به تمام ایران عرضه کنند و به این بهانه تک تک شهروندان ایرانی با این دستاوردها آشنا بشوند.

عضو شورای اسلامی شهرداری تهران در ادامه اضافه کرد؛به هر حال ازفضای شاد و گرم و صمیمی که سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به وجود آورده است بسیار خوشحال هستم و امیدوارم که این غرفه ها را فقط به فضای این نمایشگاه محدود نکنیم و امکانی را فراهم کنیم که اقوام ایرانی بتوانند به طور دائم صنایع و محصولات خودشان را عرضه کنند و فقط  به عنوان یک سرگرمی و اقتصاد خرد به آن نگاه نکنیم بلکه  باتوجه بیشتر به آن و آینده نگری به آن بنگریم تا به مرور این امر باعث شودکه ارتباط اقتصادی بین تولیدکنندگانی که در شهرستان ها و استان های دیگر هستند یا با مصرف کنندگان و واسطه های دیگرکه می توانند این محصولات را به شهرهای دیگر کشور و یا نقاط دنیا صادر کنند بیشتر شود.بسیاری از صنایع دستی ما قابلیت این را دارند که به دنیا معرفی شوند .

تشکری هاشمی در پایان  تاکید کرد ؛استان سیستان و بلوچستان ، استان هرمزگان و خراسان جنوبی و بسیاری دیگر از استان ها صنایع دستی تولید می کنند که اغلب دسترسی آنها به بازار محدود است ،با این چرخه  و ورود محصولات و صنایع دستی آنها  به بازار می تواندبه اقتصاد پویا کمک کند و کارآفرینی از ابعاد خانواده  کوچک خانواده به  تولید انبوه  تیدیل شود، به شرطی که برنامه ریزی بلند مدت در این خصوص لحاظ شود.

نظر شما