جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۵۱
کد خبر: ۱۲۷۵۹۹
|
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
فرهنگ‌سرای فردوس و مجتمع فرهنگی هنری نور در منطقه 5، به عنوان پایگاه‌های اصلی تئاتر در غرب تهران میزبان کودکان، نوجوانان و خانواده‌های آنان هستند.
دنیای شاد و خیالی کودکان روی صحنه تئاتر
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ بیش از یک دهه است که فرهنگ‌سرای فردوس و مجتمع فرهنگی هنری نور به ‌عنوان پایگاه‌های اصلی تئاتر کودک و نوجوان در منطقه پنج و محدوده غرب تهران فعالیت کرده و میزبان کودکان، نوجوانان و خانواده‌های آنان هستند.


 انتخاب 3 سانس مخصوص تئاتر کودک و نوجوان در این دو مرکز، نه براساس طرحی از پیش تعیین شده بلکه به دلیل استقبال شهروندان از نمایش‌های کودکان است. اهمیت تئاتر کودک و نوجوان و تأثیر آن در تربیت اجتماعی کودک آنقدر مهم است که باید انتظار داشته داشت سالن‌های بیشتری به نمایش‌های کودکانه اختصاص داده شود.


به اعتقاد کارشناس نمایش منطقه پنج؛ نگاه به نمایش‌های عروسکی و کودکانه نگاه تفریحی و صرفاً پرکردن اوقات فراغت بچه‌ها نیست؛ مسلماً خوراک فرهنگی بچه‌ها را باید از طریق همین هنرهای نمایشی تأمین شود. تأثیر نمایش به‌عنوان ابزار آموزشی آنقدر اهمیت دارد که می‌توان بسیاری از نکات اخلاقی و تربیتی را از این طریق آموزش داد. اما آیا هر نمایشی چنین ظرفیتی دارد؟ در فرهنگ‌سرای فردوس و مجتمع فرهنگی هنری نور روی نمایش‌هایی تأکید می‌شود که مورد تأیید کارشناسان و ناظران سازمان فرهنگی و هنری است و صرفاً شادی و سرگرمی هدف آن نیست.
 

فروش بلیت با قیمت مناسب در وضعیت اقتصادی موجود، از دیگر موضوعاتی است که به صورت ویژه در این دو مجموعه به آن توجه می‌شود؛ چرا که شرایط اقتصادی مردم به گونه‌ای شده است که برای کنترل مخارج، نخستین چیزی را که از سبد خانواده حذف می‌کنند کالای فرهنگی است؛ برای اینکه بتوان تئاتر کودک را همچنان پر شور نگه داشت باید گروه های هنری در حوزه نمایش و تئاتر مورد حمایت قرار بگیرند که خوشبختانه مردم غرب تهران با استقبال از تئاترهای کودک و نوجوان به این موضوع اهمیت می‌دهند.


در حاضر نمایش‌های شاد و موزیکال «لافکادیو» به نویسندگی و کارگردانی احمد تیموری همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت 17:30 در فرهنگ‌سرای فردوس و نمایش «گاو زنگوله پا» به کارگردانی و نویسندگی مهرداد قرآن‌کیش همه روزه ساعت 17 در مجتمع فرهنگی هنری نور و صبح‌ها ویژه مدارس و مهد کودک‌ها با تخفیف 50% به روی صحنه می‌روند.
 

علاقه‌مندان برای تهیه و خرید بلیت می‌توانند به فرهنگ‌سرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از چهارراه شهید سلیمی جهرمی (تلفن ۴۴۰۸۱۰۳۹) و مجتمع فرهنگی هنری نور واقع در بلوار آیت‌ا... کاشانی، بعد از تقاطع شهید ستاری، جنب شهرکتاب نور (تلفن 44088707) مراجعه کنند.

نظر شما