پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۵۷
کد خبر: ۱۲۷۷۱۵
|
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲
در آستانه فرا رسیدن سیزدهم آبان و سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران، دورخوانی کتاب یک محسن عزیز که روایتی مستند از زندگی شهید محسن وزوایی است ، در فرهنگسرای امام (ره) برگزار می شود.
یک محسن عزیز در فرهنگسرای امام (ره)
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر ، دورخوانی بخش هایی از کتاب یک محسن عزیز که به قلم فائضه غفار حدادی تحریر و توسط نشر سوره مهر منتشر شده، روز پنجشنبه، 12 آبان ساعت 10 صبح در مکان آمفی تئاتر این فرهنگسرا اجرا خواهد شد. 
کتاب یک محسن عزیز ، زندگی شهیدمحسن وزوایی، از دانشجویان پیروخط امام (ره)  که روز 13 آبان 1358 لانه جاسوسی آمریکا در تهران را تسخیر کردند را  با استناد به نامه ها، اسناد وخاطرات خانواده ونزدیکان شهید وزوایی روایت می کند. 

روایتی که از ورود شهید وزوایی در مهر 1357 به دانشگاه صنعتی شریف، بعد از قبولی در کنکور شروع می شود و با شروع انقلاب اسلامی ادامه یافته و پس از نقل اتفاقات حضور وی در جمع دانشجویان پیرو خط امام و تسخیر لانه جاسوسی و سرانجام به حضور محسن در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بعدها در دفاع مقدس و نهایتا شهادت می پردازد.
گفتنی است شهید محسن وزوایی در سال 1339 در محله امام زاده قاسم شمیران در خانواده ای مذهبی متولد شد و پس از گذراندن دوران ابتدایی و متوسطه، سال 1357 در رشته شیمی دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد، اما حوادث انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی مسیر زندگی وی را تغییر داد و شهید وزوایی در 13 آبان 1358 با دانشجویان پیرو خط امام همراه شد که در اعتراض به سیاست های استکباری آمریکا  لانه جاسوسی آمریکا در ایران را تصرف کردند. 

این واقعه به حدی بزرگ و تاثیرگذار بود که امام خمینی (ره) از آن با نام انقلاب دوم و انقلابی بزرگتر از انقلاب اول یاد کردند. سرانجام شهید وزوایی که از شروع جنگ تحمیلی در جبهه های جنگ حضور یافته بود، در حالیکه فرماندهی تیپ 10 سیدالشهدا (ع) را بر عهده داشت، اردیبهشت ماه 1361 در عملیات بیت المقدس به شهادت رسید.
نظر شما